Єврокомісія може покарати Польщу за блокування пунктів пропуску з Україною — ЗМІ

Європейська комісія може розпочати карну процедуру проти Польщі, якщо польська влада не розв'яже питання блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною.

Про це пише польське RMF FM з посиланням на власну інформацію з Брюсселя.

Як зазначається, деякі посадовці Єврокомісії вважають, що польська влада не робить достатньо, щоб розв'язати проблему та припинити протест польських перевізників. Брюссель «явно втрачає терпіння», пише RMF FM.

За даними видання, розглядається процедура щодо порушення Польщею законодавства ЄС, зокрема положень регламенту про лібералізацію торгівлі з Україною, яку нещодавно продовжили до червня 2024 року.

Наразі Єврокомісія вивчає правові підстави для відкриття такої процедури.

Речник Єврокомісії сказав виданню, що польська влада, відповідно до законодавства ЄС, зобов’язана забезпечити вільний рух українських вантажівок на прикордонних переходах.

Однак офіційно в Єврокомісії відмовилися коментувати заходи, яких можуть вжити проти польської влади, оскільки запевняють, що переговори з Польщею та Україною тривають.

Чому страйкують польські перевізники?

Причиною стала «надмірна конкуренція» після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС. У червні 2022 року була укладена угода про «транспортний безвіз». Вона, з-поміж іншого, звільнила українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Як зазначає «Радіо Свобода», протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.

Частина протестувальників 13 листопада зустрілася з представниками українського та польського урядів. Однак переговори не розв'язали проблему, і перевізники продовжили блокувати польсько-український кордон.

У травні польські автоперевізники також страйкували, заблокувавши під'їзні шляхи до Дорогуська. Вони вимагали повернути для українських перевізників видачу дозволів на міжнародні вантажні перевезення, а також застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яка в Україні застосовується щодо польських перевізників.