Купити квиток на поїзд: в онлайн-системі продажу квитків Укрзалізниці стався збій

На сайті Укрзалізниці в системі онлайн-продажу 4 грудня стався збій через велику кількість людей, які хотіли придбати квитки, УЗ обмежила роботу онлайн-системи. Через технічні проблеми частина пасажирів не змогла купити проїзні, а деякі пропустили свій потяг. Наступного дня на вокзалі Києва до кас утворилися величезні черги. Що сталося в УЗ, хто постраждав і що далі роблять пасажири:

Що сталося з сервісом онлайн-продажу?

4 грудня в Укрзалізниці був аномальний попит на квитки. Як відзвітували в УЗ, зазвичай за день залізниця продає до 70 тисяч квитків, а того дня їх було удвічі більше. Причиною став початок продажу квитків на рейси після 20 грудня. Зазвичай квитки на потяг можна придбати за місяць, але на свята УЗ притримала продаж і відкрила лише 4 числа. Протягом дня УЗ продала 244 тисячі квитків, з них 148 тисяч пасажири придбали через інтернет. Навантаження на систему УЗ було у 6 разів більше, зазначили у прес-службі та попередили, що обмежили купівлю квитків до 140 сесій на секунду. Увечері того ж дня усі технічні проблеми усунули і сервіс працював без перебоїв, повідомив заступник керівника департаменту пасажирських перевезень Олександр Красноштан.

Попри те, що в УЗ заявили про відсутність перебоїв, пасажирів попросили «з розумінням поставитися до ситуації» та «зважено підходити до купівлі квитків», адже на сервісі знову зафіксували великий попит.

Як перебої в системі вплинули на пасажирів?

Незважаючи на заяви Укрзалізниці про те, що система прийшла у норму, станом на вечір 5 грудня на вокзалі Києва утворилися великі черги.

«Ми протягом двох днів не можемо купити квиток. Наскільки мені відомо, це у них якісь проблеми з сервером. Зараз ми тут хвилин 40 вже точно стоїмо, і з батьками зайняли чергу до трьох кас», — розповіла Громадському Ярина з Івано-Франківська.

Є й ситуації, коли пасажирам вдалося купити квитки онлайн, але через збій системи на електронну пошту вони не прийшли.

«Я хотів придбати квитки для мами, вона їхала додому. Замовляв через інтернет і одразу помітив, що сайт висне, були перебої. Я зміг провести оплату карткою, гроші зняло, але квиток не прийшов на пошту», — розповів Громадському пасажир Єгор.

За словами хлопця, він звертався на електронну пошту УЗ і телефонував у технічну підтримку, але там не відповіли.

Як повідомила кореспондентка Громадського, на вокзалі Києва ввечері 5 грудня працювали усі 30 кас продажу квитків, але черги з охочих придбати проїзні стоять аж до дверей на вихід.

Помилки в УЗ через людський фактор

Координаторка «Медійної ініціативи за права людини» Ольга Решетилова мала їхати 4 грудня потягом 126Л Київ-Костянтинівка.

За її словами, усім, хто купував онлайн-квитки на цей потяг, надіслали бланки замовлень, які ще треба додатково роздруковувати в касі. Через це біля кас утворилися великі черги, і, як стверджує Решетилова, не всі каси на вокзалі в цей час працювали.

«Люди не встигали, а потяг закрив двері за три хвилини до відправлення. Люди благали відкрити, але провідники були невблаганні, бо вони ж начальники. При тому, що у людей на руках були бланки замовлень з усіма їхніми даними або вже роздруковані квитки. На пероні лишилось стояти кілька десятків людей, а потяг поїхав на Костянтинівку», — написала Решетилова у Facebook.

В Укрзалізниці пояснили цю ситуацією помилкою одного зі співробітників, який помилково позначив у системі, що цей потяг Київ-Костянтинівка не обладнаний мобільними терміналами для зчитування е-квитка.

«На завтра (6 грудня – ред.) призначений оперативний розбір цієї ситуації. Це банальна неуважність людини і людина буде притягнута до відповідальності», — сказав Красноштан.

За його словами, цим потягом мали їхати 750 пасажирів. З них 728 відправилися, а решта, які не встигли і звернулися до кас, — переоформили квитки та в результаті поїхали іншим рейсом.