Обрив тролея в Києві: Держслужба з питань праці не проводила жодної перевірки атракціону з 2020 року
Державна служба з питань праці жодного разу не проводила планової чи позапланової перевірки діяльності тролея поблизу Пішохідного мосту в Києві, де наприкінці липня через обрив троса загинула людина.
Про це йдеться в матеріалі «Економічної правди».
Там розповіли, що до 2015 року перевіркою атракціонів займалася Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки. Утім, того року цю установу ліквідували та створили Держслужбу з питань праці, тому повноваження з перевірки атракціонів перейшли до неї.
Дозвіл на експлуатацію атракціону Держпраці видає після того, як отримає заявку та висновок технічного огляду, який проводять експертні організації, найняті компанією-експлуатантом.
Служба має право здійснювати планові та позапланові перевірки атракціонів. А втім, у 2020 році на такі ревізії наклали мораторій у зв’язку з пандемією COVID-19, а згодом — через початок воєнного стану. Тому впродовж останніх щонайменше 4 років тролей до Труханового острова ніхто не перевіряв.
Ба більше, за даними «Економічної правди», після загибелі хлопця на атракціоні регулятор все ще не провів позапланову перевірку, позаяк компанія-власник тролея — «Активна країна» — не надала інформацію про цей випадок.
Водночас видання вказує, що після смертельного інциденту перевіркою документацій на екстремальних атракціонах почала займатися Нацполіція.
Обрив тролея в Києві
21 липня біля Пішохідного мосту в Києві обірвалася канатна дорога на атракціоні. Хлопець, що був у цей час на тролеї, впав у воду. Трос швидкісного спуску витягли з води, але без людини. Уранці 22 липня тіло хлопця дістали з води.
За фактом інциденту слідчі Печерського управління поліції розпочали кримінальне провадження за двома статтями Кримінального кодексу України:
- ч. 2. ст. 272 — порушення правил безпеки особою, яка зобов'язана їх дотримуватися, якщо це порушення створило загрозу загибелі людей;
- ч. 3 ст. 367 — службова недбалість, що спричинила загибель людини.
У прокуратурі Києва заявили, що ще у 2021 році намагалися зупинити роботу цього атракціону. Зокрема, звернулися до суду з позовом визнати незаконним та скасувати розпорядження КМДА, згідно з яким у конкурсі на облаштування атракціону перемогла компанія без досвіду реалізації подібних проєктів та досвіду експлуатації атракціонів подібного типу.
А втім, прокуратурі відмовили в задоволенні позову. Там вказують, що суди та відповідачі не погодилися з позицією прокуратури про те, що канатна дорога через Дніпро належить до атракціонів підвищеної небезпеки.
У КМДА ж стверджують, що заяви прокуратури — маніпулятивні. Кажуть, що у 2021 році прокуратура через суд оскаржувала результати інвестиційного конкурсу щодо компанії-переможця та відповідне розпорядження КМДА, але не намагалася скасувати роботу самого атракціону. У КМДА зазначили, що сам атракціон на той момент ще «не існував як такий».