Панама почала перевірку портової компанії з Гонконгу на тлі погроз Трампа відібрати Панамський канал

Уряд Панами розпочав перевірку гонконзької компанії, яка керує портами поблизу Панамського каналу, після того, як президент США Дональд Трамп пообіцяв американцям «повернути» цей судноплавний шлях через нібито китайський вплив.

Про це повідомляють Financial Times та Bloomberg.

Управління генерального контролера Панами опублікувало відео, на якому видно, як чоловіки та жінки у костюмах виходять з автобуса поблизу офісу Hutchison Ports — підрозділу корпорації CK Hutchison Holdings, яка зареєстрована в Гонконзі та управляє 53 портами у 24 країнах, зокрема у Великій Британії та Німеччині.

За даними Financial Times та Bloomberg, корпорацію контролює сім’я китайського мільярдера Лі Кашина, яка є однією з найбагатших в Азії.

Уперше Hutchison Ports отримала Договір про передачу природних багатств, підприємств, інших господарських об’єктів, що належать державі, у тимчасову експлуатацію іншим державамконцесію на експлуатацію двох портів, по одному на кожному кінці Панамського каналу, у 1997 році. Тоді ж Велика Британія повернула Гонконг під владу Китаю. Потім договори продовжили у 2021 році.

Згідно із заявою панамського органу, аудитори планують провести «вичерпну» перевірку, щоб «гарантувати ефективне та прозоре використання державних ресурсів».

Що передувало?

Під час інавгурації 20 січня Дональд Трамп заявив, що Сполучені Штати «повернуть» собі Панамський канал, хоча й не надавав жодних подробиць, як він планує це зробити.

Раніше новий президент США звинувачував Панаму в тому, що вона дозволила Китаю проникнути в управління каналом. Панамський уряд це неодноразово заперечував.

Президент Панами Хосе Рауль Муліно наголосив, що Панамський канал «є і залишатиметься під контролем Панами». Він підкреслив, що Панама готова застосувати правову основу договору Два договори, підписані США та Панамою у Вашингтоні 7 вересня 1977 року. За угодами, Панама отримала контроль над Панамським каналом, поклавши край американському управлінню каналом з 1903 рокуТорріхоса-Картера та силу, надану міжнародним правом, щоб захистити Панамський канал.