Новим директором ФБР став Кеш Патель. Він брав гроші від російської кінокомпанії та підтримував теорії змов
Сенат США затвердив на посаді директора Федеральне бюро розслідувань — агентство Міністерства юстиції США, що виконує функції федерального кримінального слідчого органу і внутрішньої розвідкиФБР юриста та колишнього федерального прокурора Кеша Пателя. Раніше в медіа писали, що він отримав гонорар від кінокомпанії, яка пов’язана з кремлем. Також його вважали прихильником теорій змов.
Про рішення Сенату повідомляє Washington Post та ABC News.
Кандидатуру Пателя схвалили 51 голосом, тоді як 49 сенаторів голосували проти. Демократи були одностайні у своїй опозиції щодо Пателя. Дві сенаторки-республіканки — Сьюзен Коллінз та Ліза Мурковскі — також не підтримали його кандидатуру.
Коллінз заявила, що ФБР потребує директора, який буде «безсумнівно аполітичним», а Патель, за її словами, запам’ятався «гучною та агресивною політичною діяльністю».
Мурковскі висловила схоже занепокоєння, наголосивши, що ФБР повинно викорінювати злочинність та корупцію, а не «зосереджуватися на зведенні політичних рахунків».
Ще задовго до свого призначення Патель закликав до кардинальних змін у ФБР. У своїй книзі «Урядові гангстери» 2023 року він описав бюро як «інструмент стеження та придушення американських громадян» і стверджував, що його повноваження мають бути різко обмежені.
Більше про Пателя
44-річний колишній федеральний прокурор вважається одним із найвідданіших соратників президента Дональда Трампа. Водночас в медіа писали, що він просував різні теорії змов та мав фінансові зв’язки з російською компанією.
Так, журналісти звертали увагу, що Патель поширював гасла конспірологічного руху QAnon, прихильники якого стверджували, що американські еліти причетні до міжнародної торгівлі дітьми, сатанізму та корупції.
А у 2024 році Патель отримав платіж у розмірі 25 тисяч доларів від кінокомпанії Global Tree Pictures, якою керує громадянин росії Ігор Лопатонок. ЗМІ повідомляли, що Лопатонок має зв’язки з кремлем та причетний до проросійської кампанії впливу.