Індія відмовила ООН у доступі до розслідування причин авіатрощі, у якій загинули понад 200 людей — Reuters

Індія не дозволила слідчому ООН приєднатися до розслідування катастрофи літака Air India, попри критику експертів через затримку аналізу даних «чорних скриньок». 

Про це пише Reuters з посиланням на два високопоставлених джерела, ознайомлених із цим питанням.

Цього тижня Агентство ООН з питань авіації запропонувало Індії надіслати одного зі своїх слідчих, аби той допоміг із розслідуванням.

Раніше Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) направляла слідчих для допомоги в розслідуванні збиття малайзійського боїнга у 2014 році та українського авіалайнера у 2020 році.

За словами джерел видання, цього разу ICAO просила надати слідчому статус спостерігача, але індійська влада відмовила навіть у цьому. 

До цього експерти з безпеки критикували Індію за брак інформації про розслідування, зокрема щодо стану «чорних скриньок», знайдених 13 червня та 16 червня. Також виникли питання щодо того, де зчитуватимуть записи — в Індії чи в США.

Міністерство цивільної авіації Індії заявило, що дані з «чорних скриньок» отримали лише через два тижні після катастрофи. За той час уряд провів лише одну пресконференцію щодо інциденту.

Згідно з міжнародними правилами, відомими як «Додаток 13», рішення про те, де зчитувати дані з «чорних скриньок», слід ухвалювати негайно, якщо отримані докази можуть запобігти майбутнім катастрофам.

Авіатроща в Індії

12 червня в місті Ахмедабад на заході Індії розбився пасажирський літак. Катастрофа сталася незадовго після зльоту: літак не зміг набрати висоту й упав на житлові будинки.

За даними Air India, на борту літака були 242 пасажири та члени екіпажу (10 бортпровідників та два пілоти). Серед пасажирів установлені 169 громадян Індії, 53 громадянина Великої Британії, один громадянин Канади та сім громадян Португалії.

Єдиним уцілілим в авіакатастрофі є пасажир, що сидів на місці 11A, — британець Вішваш Кумар Рамеш. Він зазнав численних травм по всьому тілу.

Business Insider пише, що літак, зареєстрований як VT-ANB, уперше був переданий Air India в січні 2014 року. Ця авіатроща, схоже, стала першою такою катастрофою для Boeing 787, який традиційно відносили до одного з найбільш безпечних пасажирських літаків.