У Кремнієвій долині створюють копії Amazon та Gmail для навчання ШІ — NYT

Кілька стартапів із Кремнієвої долини створюють репліки відомих сайтів, як-от Amazon чи Gmail, щоб навчати на них системи штучного інтелекту.

Про це повідомляє New York Times.

Копії сайтів використовують, для того, щоб ШІ вчився виконувати на них різні задачі: купити квиток, знайти квартиру, оформити замовлення.

Для навчання потрібно, щоб тисячі ботів одночасно натискали кнопки, шукали товари, оформляли бронювання тощо. Але великі сайти, як Amazon і Airbnb, часто забороняють онлайн-ботів.

«Під час навчання потрібно керувати тисячами агентів штучного інтелекту одночасно, щоб вони могли досліджувати сайт, відвідувати різні сторінки й робити різні речі. Якщо ти зробиш це на реальному сайті, тебе заблокують», — розповів Дів Гарг, чия крихітна компанія створила репліку сайту United Airlines.

Спершу цей цифровий клон пропонував усі ті самі кнопки, меню й навіть використовував назву та логотип оригінального бренду United. Але коли юристи United звинуватили його в порушенні авторських прав, Гарг негайно змінив назву сайту на Fly Unified і видалив логотип компанії.

Він пояснив, що не був зацікавлений у порушенні авторських прав, а лише створив репліку United.com як тренувальний майданчик для штучного інтелекту. Гарг і його компанія також клонували такі сайти, як Amazon, Airbnb і Gmail під назвами Omnizon, Staynb і Go Mail.

Такі сайти проводять навчання ШІ з використанням акаунтів людей, які користуються справжніми сайтами. Аналізуючи, як люди використовували мишку й клавіатуру для замовлення обіду на DoorDash або введення номерів у Microsoft Excel, системи навчилися самостійно користуватися сайтами.

Сучасні системи штучного інтелекту керуються тим, що вчені називають нейронними мережами. Але близько дев’яти місяців тому такі компанії, як OpenAI, використали майже весь англомовний текст в інтернеті. Тому вони більше покладаються на Спосіб, коли штучний інтелект вчиться шляхом проб і помилок. Він виконує дії, отримує «нагороду» за правильні й «штраф» за неправильні, і з часом сам знаходить найкращі способи виконувати завданнянавчання з підкріпленням.

До прикладу, у жовтні компанія OpenAI розробила новий веббраузер на основі штучного інтелекту ChatGPT Atlas. Завдяки цьому стали доступними бронювання квитків на літак і редагування документів. 

Експерти розходяться в думках щодо темпів просування цієї технології, потреби споживачів і бізнесу в такій автоматизації та того, чи погодяться великі вебплатформи дозволити її використання.

«Існує велика прірва між тим, чого компанії хочуть від цих агентів, і тим, на що вони здатні сьогодні. Сьогодні ці системи надто повільні, щоб бути корисними. Ти можеш просто робити кліки сам», — сказав Раян Крішнан, генеральний директор Vals AI, компанії, що тестує роботу найновіших технологій штучного інтелекту.

Авторка: Карина Антіпова