В Україні відреагували на підрив мостів у рф напередодні стамбульської зустрічі: Аргумент для пропаганди

Інциденти з підривами мостів на Курщині та Брянщині сталися за день до запланованого другого раунду мирних перемовин у Стамбулі. Це може вказувати на те, що кремль готує підґрунтя для зриву перемовин. 

Про це повідомив керівник Центру протидії дезінформації при РНБО Андрій Коваленко. 

«Складається враження, що кремль готує підґрунтя для зриву перемовин — з іміджевою атакою на Україну в міжнародному медіаполі. Знову з’являється спокуса показати нас “країною-терористом”, щоб уникнути діалогу і продовжити літній наступ, який вже почався на Сумщині, у Запорізькій області, триває на сході», — зауважив він. 

Як пригадав Коваленко, це не вперше москва використовує «підриви під чужим прапором». Так, у 1999 році Йдеться про вибухи житлових будинків у росії 4-16 вересня 1999 року, здійснених ФСБ. За найбільш поширеною версією, їх організувала російська влада. Нібито саме після терактів тодішій премʼєр-міністр володимир путін зміг забезпечити собі підвищення рейтингу. Також вважається, що вибухи використали як виправдання для Другої чеченської війнитеракти в Рязані стали «стартовим майданчиком» для глави рф володимира путіна. 

Імовірно, до старої тактики повертаються знову — цього разу не для внутрішньої мобілізації, а для міжнародної маніпуляції, припустили у ЦПД. Водночас там наголосили, що Україна не має жодного мотиву зривати стамбульську зустріч і вже погоджувалася на припинення вогню, тоді як росія досі не переклала «меморандуму» зі своїми умовами. 

«Тому рейкова війна в стилі Другої світової — це аргумент для російської пропаганди, а не інструмент нашої політики», — підсумував Коваленко.

Більше про підриви

Ввечері 31 травня на Брянщині обвалився автомобільний міст. Уламки впали на пасажирський потяг, що проходив під ним. Там загинули 7 людей, ще 69 — постраждали. Згодом влада оголосила, що це сталося через підрив.

Другий інцидент стався вже вночі проти 1 червня на Курщині, де підрив залізничного мосту призвів до падіння вантажного поїзда на дорогу. Внаслідок цього постраждали машиніст і 2 його помічники.

Обидва інциденти кваліфікували як теракт. А невдовзі на Брянщині стався ще один інцидент: залізничники виявили пошкоджені колії, це буцімто теж наслідок підриву.