У Києві відбулася 17-та PEOPLE MANAGEMENT CONFERENCE: як побачити людей у стратегічному вимірі?

У Києві відбулася 17-та PEOPLE MANAGEMENT CONFERENCE: як побачити людей у стратегічному вимірі?
надано hromadske

17’ PEOPLE MANAGEMENT CONFERENCE від KA Group — стратегічна подія для HR та лідерів, які формують нову карту компетенцій і бізнесу, що зростає через людей. 

Цього року HR-конференція від KA Group відзначає своє 10-річчя, тому відбулася з особливим натхненням і оновленням у форматі — АНТИтренінгом з теми конфліктів у командах.

надано hromadske

Організатори конференції зібрали НR-експертів, менеджерів, керівників, які керують людьми в час, коли сам термін «нормальність» стоїть на паузі. KA Group важливо було показати, з чим мають справу українські HR, керівники та роботодавці в умовах війни, турбулентності, кадрового голоду і співробітників з 5 поколінь в одному офісі.

Євгенія Близнюкнадано hromadske

Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та CEO Gradus Research, поділилася даними дослідження про рівень вигоряння співробітників відповідно до галузі, типу компанії, управління й навіть залежно від гендеру та тривалості роботи в команді:

  • гнучкий графік — топчинник привабливості для молоді;
  • eNPS падає серед тих, хто працює неповний день;
  • гібридна модель краща за всі крайнощі;
  • міжнародні компанії лідирують за лояльністю співробітників;
  • «складні» новачки — це не вирок, а точка для розвитку HR-підходів.

Отже, чим менше працівник затримався у вас в компанії, тим вищий у нього eNPS. Новачки дивляться на вас ще з оптимізмом, але він швидко випаровується, особливо якщо графік жорсткий, керівник байдужий, а команда «закрита».

Ольга Горбановськанадано hromadske

Ольга Горбановська, виконавча партнерка, керівниця практики People Advisory Services EY Ukraine, чітко артикулювала: кожна трансформація — малий або великий стрес-тест для компанії.

І десь у процесі завжди є той самий переломний момент. Саме в ньому команда або тріщить по швах, або проходить його сильнішою. Виживають ті, хто встигає помітити цей момент. Вирулюють компанії, у яких є навчені керівники, здатні надати емоційну підтримку.

А навчає цих керівників HR, тому вони сьогодні — ключовий чинник стабільності команди в мінливому світі. Тому вчіть керівників відчувати команду, вчасно зупинятись і діяти точно.

надано hromadske

HRD & CEO — де проходить межа довіри, відповідальності та здорового глузду? Ця дискусія — як влучна психотерапія для бізнесу. Шестеро досвідчених управлінців чесно поговорили про те, хто кому що винен у тандемі HR та CEO, і як вибудовувати співпрацю без драм.

Головний інсайт дискусії: HR — це не просто про людей, а про бізнес через людей. Турбота не є додатковою витратою, а щоденною операційною роботою. CEO довіряє HR, коли той говорить мовою цифр, а не припущень.

HR має перестати гасити пожежі в тіні, а стати стратегічним партнером бізнесу. Адже настрій HR-команди задає клімат у всій компанії.

Як підсумував модератор Роман Бондар, довіра будується на системності та стратегічному підході, а не на героїзмі 24/7.

CEO хоче бачити у HR не чарівника, а гравця, що знає бізнес і перетворює турботу на результати.

Олена Жильцованадано hromadske

Як переконана Олена Жильцова, засновниця «Школи Управлінської Думки» і співавторка книжки «Soft Skills: Бути собою», навіть найбільш прокачаний керівник не зможе самотужки розрулити турбулентність сучасного світу.

Бо реальні відповіді на складні виклики народжуються не в голові одного генія, а в діалозі команди. «Все тримається на нашій здатності колаборувати. Проблеми тепер міждисциплінарні — і відповіді теж мають бути спільними», — стверджує Олена.

Але є нюанс. Якщо команда не звикла говорити про зміни, вона не зможе їх проєктувати. Без підготовки не буде ні конструктиву, ні прориву.

Тому виклик для лідера — не просто придумати нову стратегію, а навчити команду бути її співавтором.

Ірина Гнутованадано hromadske

Штучний інтелект не втомлюється, не забуває і не запізнюється. Але щоб з ним злагоджено працювати, треба правильно «запрошувати до танцю», зазначила Ірина Гнутова, HRD Comfy і відома в Україні експертка з ШІ.

Процеси від опису вакансій і аналізу резюме до ведення внутрішніх каналів, створення тестів і навіть  підготовки до співбесід, варто доручити AI-асистенту.

Щоб налаштувати співпрацю з ШІ, Ірина радить 4 прості кроки:

  1. Задайте роль — хто він: рекрутер, копірайтер чи інтерв’юер?
  2. Опишіть контекст: навіщо ви це робите?
  3. Дайте чітку інструкцію: що саме треба зробити?
  4. Попросіть уточнити: «як ти мене зрозумів?» або «що тобі ще потрібно?».
Рената Дельпортенадано hromadske

Рената Дельпорте, старша віцепрезидентка та Global HR Business Partner компанії SoftServe, в офлайн-подкасті з СЕО KA Group Ланою Мітченко попередила про те, що ми ризикуємо повернутися у відділ кадрів 90-х, де well-being, навчання і фасилітації вважають «не на часі». 

А також застерегла, що керівнику, у якого є підлеглі, найбільше заважає одна якість: коли він забуває, що в нього є команда. Оцей світлий розум, який хоче розв'язати всі задачі й потім скинути рішення в колектив, — це найгірше, що буває. Люди відчувають себе непотрібними, нецікавими.

«Світлий розум», який хоче все вирішити сам (зробити стратегію, найняти потрібну людину) і просто повідомити колектив — це шлях до втрати довіри та мотивації. Люди хочуть бути потрібними, а не слухачами монологу.

надано hromadske

У сучасному бізнесі люди — не просто ресурс, а головна стратегія розвитку. Як навчати, мотивувати та не втрачати тих, хто ще не на вершині, але вже поруч? З чого почати з новою картою компетенцій, upskilling і reskilling? 

Ось найцікавіші думки з дискусії про нову карту компетенцій у 2025 році й команду майбутнього.

Зріле покоління потрібно вчити — це не просто передача знань, а взаємний апгрейд. Забудьте Soft Skills — тепер Power Skills: скільки енергії вкладаєш у роботу і як це відображає твою унікальність.

Формула 70-20-10 працює ідеально: 10% — тренінги та книги, 20% — конференції та нетворкінг, 70% — практика на робочому місці. Саме в реальних завданнях навички ростуть найкраще.

Коли люди не бояться змінювати посади в компанії, вони залишаються. Це знак, що робоче місце — не глухий кут і не вирок.

Олена Платованадано hromadske

«Мотивація в бізнесі — це внутрішній двигун, який не можна запозичити або подарувати», — знає і практикує цей досвід психотерапевтка, експертка з кризової психотерапії Олена Платова. Заздрощі й вдячність — це дві сторони однієї потужної рушійної сили розвитку. Вони створюють той особливий емоційний заряд, який допомагає людям прагнути більшого. Але мотивація не «заливається» зверху, її неможливо «підсадити» через тренінги чи бонуси.

Оксана Смілка та Олена Тараненконадано hromadske

Оксана Смілка, засновниця TwoCo та COO Scalr, і Олена Тараненко, Chief Communications Officer SFORS, поділилися своїми думками про те, як правильно будувати розмову, керувати емоціями та впроваджувати коучинговий підхід у бізнес-спілкуванні.

Оксана радить мислити про розмову, як про партію в шахи: зробив хід — пауза, слухай опонента, дай йому слово. Саме ця пауза найцінніша: вона створює простір для присутності та справжнього слухання. «Ми, керівники, часто боїмося тиші, а саме вона породжує найважливіше — взаєморозуміння», — каже вона.

Олена наголошує: «Хто комунікує, той відповідає за те, як це буде сприйнято». Вона щоденно користується ChatGPT, який допомагає підкреслити ключові меседжі й тримати правильний тон, наче друга голова для менеджера комунікацій.

надано hromadske

АНТИтренінг «Лабораторія конфліктів» став справжнім проривом для спільних рішень. Разом із фасилітаторами учасники розібрали 6 найпоширеніших конфліктів у командах, які можуть підкосити навіть найкрутіші проєкти. Але замість того, щоб ховатися від проблем, ми навчалися бачити в конфліктах не ворогів, а можливості для розвитку.

Граючи у форматі win-win з ненульовою сумою, ми шукали справжні причини й справжні приводи конфліктів, щоб перетворити їх на точки зростання. Цей АНТИтренінг довів: конфлікти не руйнують команду, якщо вміти з ними працювати.

Люди навіть в епоху ШІ залишаються справжніми драйверами бізнесу. Інвестуйте в їхній розвиток, розумійте різні покоління і створюйте атмосферу, де хочеться рости й залишатися.

Бо коли команда почувається на своєму місці, вона не просто працює, а веде бізнес у майбутнє. Отже, забудьте про «кадри», ставте в центр людей. І допомагайте їм отримувати важливе.

hromadske — медіапартнер заходу