Більша частина собівартості перевезення пасажира в «Укрзалізниці» є непокритою — Перцовський

Собівартість пасажирського перевезення для «Укрзалізниці» в середньому сягає 700-800 гривень у сегменті купе й плацкарт. Тим часом установлені тарифи покривають до 200 гривень.
Про це заявив голова правління УЗ Олександр Перцовський, передає кореспондентка hromadske.
«Тобто ці 500 гривень на кожній поїздці за середньою таксою є непокритими», — сказав він.
Він зазначив, що найбільш збитковими є найдовші рейси, наприклад, сполученням Запоріжжя — Ужгород, Харків — Ужгород.
«Ті, які зупиняються на великій кількості станцій, де є багато пасажирів із невеличких міст і де є елемент теплотяги. Тобто все, що їде, скажімо так, до частини Карпат, де є неелектрифіковані ділянки й де через гірський профіль ми не можемо [запустити] велику кількість вагонів. Це, звичайно, дуже впливає на дохідність поїздів. Тим більше, що в таких маршрутах їде багато дитячих груп», — сказав Перцовський.
Однак він наголосив, що такі потяги є «соціальними» і для багатьох це єдина можливість перевезти дітей на відпочинок у Карпатах. Тому там не будуть ні скасовувати рейси, ні суттєво підіймати ціни.
«Є тариф, який сплачується. Ми працюємо з Міністерством фінансів, з Міністерством розвитку громад щодо компенсації нам цієї різниці. Коли закінчиться війна, буде можливість якісь тарифи індексувати, то ця різниця буде скорочуватися», — сказав Перцовський.
При цьому, він наголосив, що нині УЗ заробляє на нерегульованому сегменті — міжнародних перевезеннях. На цьому секторі компанія потримала понад 4 мільярди гривень доходу й понад 2 мільярди гривень прибутку. Це дозволяє зменшити загальне навантаження в пасажирському сегменті.
«Тобто там, де наші руки розв’язані, ми заробляємо», — сказав Перцовський.
- Поділитися:
