У столиці Фінляндії протягом року не сталося жодної смертельної аварії на дорогах. Як місто досягнуло цього?

Вулиця Луоцікату в місті Гельсінкі
Вулиця Луоцікату в місті ГельсінкіWikimedia Commons / Simo Räsänen

Останній рік у фінській столиці — Гельсінкі — минув без смертельних аварій, пов'язаних із дорожнім рухом.

Про це пише Politico.

Хоча Гельсінкі є однією з найменших столиць ЄС із населенням трохи менш ніж 690 000 людей, приблизно 1,5 мільйона живуть у столичному регіоні та їздять на роботу до міста.

Інженер із дорожнього руху відділу міського середовища Роні Утріайнен розповів, що зменшення кількості смертельних аварій там можна пояснити «багатьма факторами», але обмеження швидкості є одними з найважливіших.

Ще 2021 року влада знизила верхню межу швидкості в більшості житлових районів та центрі столиці з 40 до 30 кілометрів на годину з огляду на дані, які показують, що ризик смертності пішоходів зменшується вдвічі шляхом зменшення швидкості зіткнення автомобіля. Для контролю швидкості встановили 70 нових камер. 

Також у багатьох частинах міста звузили дороги й посадили дерева, щоби створити незручності для водіїв. Це пояснили тим, що складні ландшафти змушують водіїв обережніше рухатися містом.

До того ж столиця інвестувала в нову пішохідну й велосипедну інфраструктури, зокрема  створивши мережу велосипедних доріжок протяжністю понад 1500 кілометрів. А ще — Гельсінкі розширили свою мережу громадського транспорту: запустили екологічні автобуси з автономним керуванням та отримали фінансування на нову трамвайну лінію.

За словами Утріайнена, модернізація допомогла зменшити використання автомобілів і водночас кількість серйозних аварій. Статистика свідчить, що між 2003 і 2023 роками кількість травм, пов’язаних із ДТП, у місті зменшилась із 727 до лише 14.

Яка ситуація зі смертельними ДТП в інших країнах?

І хоча кількість смертей на дорогах знижується в усьому Євросоюзі, аварії з трагічними наслідками все ще є звичайним явищем у мегаполісах. Так, у 2023-му 7807 європейців загинули внаслідок дорожньо-транспортних пригод у містах ЄС. А торік, наприклад, у Берліні внаслідок ДТП загинули 55 людей, а в Брюссельському регіоні — 9.

А от в Україні за 2024 рік сталася 25 781 аварія з потерпілими, у них 3202 людини загинули. Це на 5-9% більше, якщо порівняти з 2023-м, звітували в Департаменті патрульної поліції.