У Фінляндії суд не зміг винести вирок морякам, яких підозрюють у пошкодженні кабелів. Держава оплатить судові витрати

Гельсінський районний суд заявив, що він не має юрисдикції для винесення вироку у справі танкера Eagle S, екіпаж якого підозрюють у пошкодженні кабелів на дні Фінської затоки. Судові витрати моряків у розмірі 195 000 євро оплатить держава.
Про це пише Yle.
Прокурор вимагав засудити капітана Eagle S Давіта Вадатчкора та його помічників Роберта Егізаряна та Сантоша Кумара Чаурасію до щонайменше двох з половиною років позбавлення волі без права дострокового звільнення.
Проте суд відмовився виносити вердикт, пояснивши, що ймовірні злочини були скоєні у виключній економічній зоні Фінляндії, а не у фінських територіальних водах.
Фінляндія ратифікувала Конвенцію Організації Об’єднаних Націй з морського права, згідно з якою морські райони поділяються на територіальне море, виключну економічну зону та відкрите море. Це означає, що юрисдикція держав залежить від морської зони.
У суді зазначили, що він може винести рішення лише щодо того, чи призвів розрив кабелю до підвищення ціни на електроенергію та перебоїв з електропостачанням. За даними суду, аварія не спричинила у Фінляндії жодних наслідків, які можна було б назвати актами вандалізму або вандалізму за обтяжувальних обставин.
Оскільки з моряків зняли обвинувачення, тепер державі доведеться компенсувати їм витрати на адвокатів.
Окружний суд Гельсінкі розглядав справу з кінця серпня. У суді заслухали кількох свідків та надали письмові докази. Адвокат компанії, якій належить Eagle S, та самі обвинувачені наполягали, що фінський суд не може розглядати цю справу. Крім того, моряки казали, що обрив кабелю стався випадково.
Прокурор наголошував, що Вадатчкор та його помічники Егізарян і Чаурасія не могли не помітити, як якір впав у воду. Сторона обвинувачення також звертала увагу, що якір був у незадовільному стані й що судно сповільнило рух після пошкодження першого кабелю.
На час слідства та судового розгляду трьом морякам заборонили виїзд із Фінляндії. Однак ця заборона втратила чинність 12 вересня, коли судовий розгляд завершили. Чоловіки залишили Фінляндію.
Більше про пошкодження
26 грудня 2024 року влада Фінляндії затримала 230-метровий танкер Eagle S під прапором Островів Кука, що перевозив російську нафту із Санкт-Петербурга до Єгипту. Капітаном судна є громадянин Грузії, а серед членів екіпажу — індуси та грузини.
За даними слідствами, судно причетне до пошкодження електрокабелю Estlink 2 та чотирьох телекомунікаційних кабелів у Фінській затоці.
Повідомляли, що Eagle S помітно сповільнився під час проходження по кабелю приблизно в той час, коли стався обрив. Коли прикордонна служба попросила судно підняти якір, сплив лише якірний ланцюг.
Схожий інцидент стався також у листопаді 2024 року, коли було пошкоджено одразу два кабелі зв’язку. Один — між Фінляндією та Німеччиною, а інший — між Швецією та Литвою.
У навмисному пошкодженні запідозрили екіпаж китайського балкера Yi Peng 3. Судно прямувало з російського порту Усть-Луга та, як підозрюється, певний час йшло із закинутим у воду якорем.
- Поділитися: