На затонулому 30 років тому поромі «Естонія» росія ховає шпигунське обладнання, щоб стежити за НАТО — розслідування

росія використовує уламки пасажирського порома Estonia, що лежать на дні Балтійського моря, для навчань, а також, ймовірно, для розвідувальної діяльності попри те, що дайвінг навколо уламків заборонено.
Про це йдеться в розслідуванні журналістів німецьких видань WDR, NDR та Süddeutsche Zeitung, яке цитує Tagesschau.
Аварія порома, що прямував із Таллінна до Стокгольма, сталася в ніч проти 28 вересня 1994 року внаслідок шторму в Балтійському морі. Унаслідок цього загинули загалом 852 людини, хоча багато тіл так і не було знайдено. Затонулий корабель лежить на морському дні на глибині близько 80 метрів і офіційно має статус місця поховання.
Через рік після корабельної аварії уряди Швеції, Естонії та Фінляндії підписали угоду, яка забороняє пірнання навколо місця, де затонув пором, через потенційне порушення спокою померлих.
Однак декілька країн-членів НАТО отримали відомості, що кілька років тому на уламках Estonia встановили технічне обладнання, що забезпечує точну навігацію підводних дронів і роботів. Західні кола безпеки припускають, що подібну діяльність там відпрацьовували російські військові підрозділи.
Крім того, росію підозрюють у використанні цієї забороненої зони посеред Балтійського моря, щоб приховати власні військові датчики, які використовуються для фіксації так званих сигнатур військових кораблів і підводних човнів НАТО, тобто специфічних шумів гвинтів та інших характеристик.
Завдяки забороні на пірнання біля затонулого порома росія може діяти там без перешкод. Також це допомагає міцніше закріпити обладнання, ніж якби це довелося робити на піщаному дні моря.
- Поділитися:
