Yle: Танкери під прапором Греції допомагають росії перевозити нафту

У російський порт Усть-Луга, що в Ленінградській області, зайшов нафтовий танкер під прапором Греції. Ще одне судно під грецьким прапором перебувало поблизу узбережжя Санкт-Петербурга.

Про це повідомляє Yle з посиланням на дані сервісу Marinetraffic.

Так, станом на 1 грудня в порту Усть-Луга перебувало судно Velos Topas, а біля Санкт-Петербурга стояв танкер Irini. Обидва судна зареєстровані в Греції, підтвердили експерти Фінського агентства транспорту та зв’язку (TRAFICOM).

Однак, як зазначає Yle, танкери необов’язково порушують санкції, запроваджені ЄС, оскільки російську нафту все ще можна транспортувати під прапором європейських країн, якщо дотримано кількох умов.

Одна з них передбачає, що не можна експортувати російську нафту до країни ЄС. Так, танкер Minerva Julie під прапором Греції, який раніше відвідував Усть-Лугу, схоже, виконав цю умову, оскільки попрямував до Тайваню, зауважує Yle.

Друга умова — ціна нафтового вантажу має бути нижчою за граничну ціну, зазначену в санкціях. Ідея полягає в тому, щоб росія не змогла продати нафту за вигідною ціною та поповнити свій військовий бюджет.

Нагадаємо, джерела hromadske повідомляли, що останніми днями Служба безпеки України провела кілька успішних ударів по суднах «тіньового флоту» рф. Так, 29 листопада дрони Sea Baby уразили в Чорному морі два підсанкційні нафтотанкери Kairo та Virat. А 10 грудня безпілотники атакували нафтотанкер Dashan.

Більше про «тіньовий флот» росії

У грудні 2022 року Рада Європейського Союзу ухвалила рішення про встановлення граничної ціни на нафту й нафтопродукти, які походять або експортуються з росії, на рівні 60 доларів за барель. А в липні цього року ЄС та Велика Британія підвищили граничну ціну на російську нафту до 47,60 доларів за барель.

Після запроваджень санкцій Євросоюзу щодо російської нафти у відповідь на російську агресію, у світі помітили формування «тіньового флоту» з нафтових танкерів із невідомими власниками. Уживані танкери закуповували невідомі організації, що базуються в Дубаї, Гонконгу, Сінгапурі та на Кіпрі. Власники та екіпажі кораблів вимикали Автоматичну ідентифікаційну систему й використовували схеми, які приховують право власності та походження вантажу.