Рембрандт скопіював собаку в іншого художника для однієї зі своїх найвідоміших картин «Нічна варта»

Пес на знаменитій картині нідерландського художника Рембрандта ван Рейна «Нічна варта» 1642 року є майже ідентичною копією собаки, зображеної на малюнку, який за 23 роки до того створив ще один місцевий художник Адріан ван де Венне. — дослідники
Про це пише Associated Press.
Кураторка Рейксмузею Анна Лендерс розповіла, що вона випадково виявила ідентичність псів. «Я цього не шукала; це було справді несподівано», — сказала Лендерс у скляній кімнаті, де «Нічна варта» проходить масштабну реставрацію.
Вона відвідувала виставку в музеї Zeeuws на півдні Нідерландів, коли її погляд упав на малюнок 1619 року Ван де Венна, на якому зображений собака.
«Схожість настільки сильна, що в перший момент я подумала, що він (Рембрандт — ред.) мав це використати», — додала кураторка.
Саме тоді почалося дослідження та порівняння собак Ван де Венна та Рембрандта, їхніх поз і навіть нашийника, який вони носять. За словами Лендерс, голови обох псів повертаються під тим самим кутом, пащі злегка відкриті й в обох собак довга шерсть і вуха, що висять вертикально.
У «Нічній варті» собака додає напруги темному кутку переповненої композиції, присідаючи та, мабуть, гавкаючи біля барабанника, на ім'я Якоб Йорісзон, і одразу за одним із головних героїв культової картини 1642 року, лейтенантом Віллемом ван Рейтенберґом.
Це спостереження є останнім у серії відкриттів, зроблених під час багаторічного проєкту з повторного дослідження полотна розміром 379,5 на 453,5 сантиметра за допомогою сучасних методів. «Операція “Нічна варта”» розпочалася у 2019 році з ретельного вивчення картини та продовжується реставраційними роботами, які, ймовірно, триватимуть роки.
«Хтось схильний думати: ну, це так добре досліджено, ми знаємо про це все. Але найкраще у великому мистецтві те, що ти завжди продовжуєш відкривати для себе щось нове», — сказав директор Рейксмузею Тако Діббітс.
Одне, що Рейксмузей так і не зміг з'ясувати, це що саме за собака, оскільки думки експертів розділилися між французькою та голландською породою. Найімовірніше, обидва художники використали невелику поетичну свободу.
«Ми ніколи не зможемо зробити висновок, яка це порода», — сказав Діббітс.
- Поділитися: