«Такої двіжухи нема ніде». Творці фестивалю «Брудний пес» про собак, людей, успіх та донати

Творці фестивалю «Брудний пес»
Творці фестивалю «Брудний пес»hromadske
Прослухати аудіоверсію

90 артистів на п'яти сценах за два дні. Таким буде фестиваль «Брудний пес», який відбудеться в Києві 14 та 15 червня. Чим він особливий? Як обирали артистів? Які музичні жанри будуть представлені? Чи виступить на фесті «Проклятий х*й»? І що сталося з псом Максом, героєм промо попереднього фестивалю? Про все це творці фестивалю «Брудний пес» розповіли в розмові з Альбертом Цукренком.

Про успіх

Гарік Пледов: Якщо мірило успіху — це кількість виходів, то фестиваль «Брудний пес» насправді успішний. Якщо міряти в грошах, то поки що це не є успішний фінансово фестиваль. Ми вкладаємо самі, або в нас просто лишаються борги, і наші друзі чи небайдужі люди допомагають нам або не вимагають від нас розраховуватися вчасно, скажімо так.

За три роки ще не було плюсових «Брудних псів». На першому фестивалі в нас була така ситуація, що ми пообіцяли Kyiv Angels задонатити 100 тисяч на трал. Наш профіт становив 99 700 грн. Я доклав своїх 300 грн — і ми відправили 100 тисяч хлопцям. На другий рік у нас мінус був близько 1,5 мільйона, на третій рік — 2 мільйони з копійками. Але той фестиваль був реально набагато масштабніший. 

Слава Кедр («Проклятий х*й»): Мені здається, цей фестиваль у будь-якому разі вже успішний. Дати великій кількості молодих артистів виступити на велику аудиторію й дати змогу аудиторії почути цих артистів — це вже кайф. Хлопці зібрали дох*їща крутих артистів на одній локації, і ти просто не встигаєш навіть подивитися всіх, бо все дуже щільненько йде. І це дуже круто.

З чого все почалося

RUSIIICK: Думки й бажання зробити якісь мультижанрові заходи, у яких поєднуються електронна й важка музика, у нас були ще задовго до цього фестивалю. У кожного з нас були свої творчі об’єднання. І так сталося, що ми всі зустрілися на початку війни в Києві та вирішили щось організувати. Ми навіть не хотіли називати це фестивалем. Просто вирішили організуватися і щось створити, щоб підтримати публіку, яка залишилася в Києві, щоб підтримати локальних артистів і задонатити на тягач і трал для ЗСУ. І в такий спосіб підтримати свій якийсь психоемоційний стан.

Практично всі фестивалі у світі, які я знаю, будуються за суперкласичною системою. Це бізнес, і в нього є певні особливості. Ти береш відомих артистів, збираєш їх в одному місці — і завдяки відомості й резонансу цих артистів приводиш людей і на цьому заробляєш. У нас це все народилося досить емпірично. Ми не хотіли робити фестиваль, але так сталося, що це переросло в такий масштаб. Ми поєднуємо велику кількість суперрізних світів, як-от ф'южн і важкий метал. Суперрізні аудиторії, суперрізні люди й музиканти, суперрізні цінності й енергія. Але в якийсь спосіб це поєднується й гармонійно співіснує. А ще більшість артистів на фестивалі — молоді й маловідомі. Цим наш фестиваль і відрізняється.

Про напрями й участь «Проклятого х*я»

Гарік Пледов: У нас усе побудовано на колаборації й на змішуванні різних стилів і форматів. У нас п'ять напрямів: електронна музика, альтернативна, ф'южн, експериментальна, реп і хіп-хоп. І цього року виділили в шостий окремий напрям хардкор. Ми з самого початку хотіли трішки розкривати смаковий діапазон наших слухачів, бо свято впевнені в тому, що поганої музики не існує, просто, можливо, у когось перший контакт був не з тим чи з чимось неякісним. 

Слава Кедр («Проклятий х*й»): «Проклятий х*й» цього року на фестивалі не виступає. Ми двічі виступали. Уперше це був «Епілог». Тоді мені не було з чим порівнювати, для мене це був повноцінний «Брудний пес». А наступного року, коли виступали вже саме на фестивалі, то взагалі — просто роз*об. Це ідеальне місце для нашої музики. І аудиторія. Просто люди, які навіть проходять повз, усі затримуються під сценою. Словом, це кайф просто. Це гарна колаборація.   

Гарік Пледов: Насправді ми стараємося не повторюватися. Намагаємося дати можливість виступити й засвітитися якомога більшій кількості артистів, молодим артистам. Нам насправді після минулого року вже навіть почало прилітати від аудиторії, що там одній ті самі імена. І цього року ми, коли переглядали лайнап, такі: ні, не робімо вже цього і цього. Ми навіть відмовлялися від імен, на які стовідсотково прийде якась аудиторія. 

RUSIIICK: Ми намагаємося залучати артистів і по-іншому. От хочемо Славі запропонувати, уже запропонували бути ведучим, щоб він ходив, ставив там якісь питання. Марію Тучу ми теж торік запрошували як ведучу. 

Слава Кедр («Проклятий х*й»): Насправді ми вже третій рік подаємо заявку на те, щоб виступати. І цього разу, коли я побачив лайнап, то помітив що там дох*їща нових імен, і це круто. Я впевнений, що це буде великий плюс для артистів, для тих, які виступають. Це супер просто. 

Про критерії відбору учасників

RUSIIICK: Ми отримали цього року близько 600-700 заявок на участь у фестивалі. 

Гарік Пледов: Для нас узагалі Open Call — це частина нашої релігії. Це дуже велика частина роботи. Ми ледь не місяць закриваємо для того, щоб спочатку відзняти цей Open Call, а потім близько двох тижнів відбирали заявки. Близько 30% учасників — це саме Open Call.

RUSIIICK: Оскільки ми є артистами діяльними й ходимо на різні заходи, концерти, фестивалі, слухаємо, стежимо цілий рік за тими чи іншими артистами, помічаємо їх десь собі, скролимо TikTok, рилзи, слухаємо багато музики. І це все збираємо в одне якесь місце, і потім сідаємо, і це все просіюємо через декілька фільтрів. 

Гарік Пледов: Реально, дуже велика кількість критеріїв. Залежно від слоту, залежно від того, чи був артист за останній рік активний, чи щось випускав. Хочеться підтримувати тих артистів, які самі до цього готові. А от щодо досвіду живих виступів, то це насправді необов’язково.  

Слава Кедр («Проклятий х*й»): На минулому фесті, коли відкрили заявки, через декілька днів я побачив у сториз у Гаріка один тречок — МС Матюк. Я перейшов на SoundCloud. У чувака чотири треки там, і х*як — він виступає на «Брудному псі». І це такий кайф, що от просто зайшло. Малий там, 17 років, він уперше виступає, і це такий кайф, він щасливий був дуже сильно. 

Моє ставлення до фестивалю: просто хочеться, щоб він відбувся, просто хочеться, щоб усе було кайфово, усі виступили. І неважливо, чи ми виступаємо за гонорар, чи взагалі не виступаємо. У мене великий досвід фестивалів. Такої двіжухи ніде нема, це ні на що не схожа штука.

Про співпрацю з притулком і пса Макса

Гарік Пледов: Нам спала на думку ідея зняти промо: ніби такий дворик, і залітає пес з гоупрошкою на гриві, він починає бігати поміж різними людьми — хтось смажить шашличок, хтось грає на гітарі, ді-джей тощо. І оцей дворик — це і є така ніби метафора на «Брудного пса»: тут може відбуватися все що завгодно. І ти, як сам пес, туди заходиш. Якщо «Брудний пес», то логічно, що це має бути пес із вулиці. Але я не пам’ятаю, звідки взявся саме притулок «Хвостаті».

RUSIIICK: Женя, ще одна наша організаторка, була підписана на притулок «Хвостаті» і запропонувала, якщо не помиляюся, звернутися до них, бо в них велика кількість собак перебуває на перетримці. І ми поїхали, обрали собаку. І тоді народилася концепція, що ми щороку тепер будемо обирати безпритульного пса як головного героя, зображати його на афіші й шукати йому домівку. І в такий спосіб привертати увагу до цієї проблеми. 

Гарік Пледов: У Макса, героя торішнього фестивалю, така історія, що спочатку ніби як відгукнулася людина, сказала, що забирає, усе норм. Це ще було насправді до анонсу фестивалю, тому ми видихнули й особливо його не форсили. А потім так склалися життєві обставини в людини, що вона від нього відмовилася. Він ще пожив у притулку, і я вирішив забрати його. І тепер він частина команди «Брудного пса».