Впровадження нового камуфляжу призвело до конфлікту з виробниками — Громадська рада при Міноборони

Ліворуч — камуфляжний малюнок ММ-14 («піксель»), праворуч — новий малюнок ММ-25
Ліворуч — камуфляжний малюнок ММ-14 («піксель»), праворуч — новий малюнок ММ-25Міноборони

Громадська антикорупційна рада при Міноборони України заявила, що впровадження нового камуфляжного малюнку відбулося без належного інформування учасників ринку. Це призвело до чергового конфлікту.

Про це йдеться у заяві ГАР МОУ.

Як зазначається, повідомлення про затвердження технічної специфікації і колірної гами для нового камуфляжного малюнку ММ‑25 оприлюднили вже після того, як у системі Prozorro були оголошені тендери з коротким терміном постачання.

«Така практика призвела до чергового конфлікту з представниками легкої промисловості та негативного резонансу в публічному просторі. Проведення закупівель за новими технічними умовами, особливо з короткими строками виконання та обмеженою кількістю потенційних постачальників, завжди розглядатиметься як корупційно ризикова», — йдеться у заяві.

Громадська рада рекомендувала Міністерству оборони, Державному оператору тилу та Командуванню Сил логістики ЗСУ завчасно інформувати всіх потенційних виробників про нові умови.

А також — надавати виробникам достатньо часу для підготовки до участі в торгах, включно з виробництвом зразків і переналаштуванням обладнання; анонсувати виробникам заплановані обсяги закупівель у нових кольорах, щоб забезпечити рівний доступ.

«Ми закликаємо Міноборони надалі уникати подібних ситуацій і забезпечувати прозорий та рівний доступ ринку до інформації. А також звернути увагу, що це другий великий конфлікт з представниками легкої промисловості, що призводить до зриву торгів і вимагає втручання з боку керівництва Міністерства для відновлення довіри між замовником та учасниками ринку», — йдеться в заяві.

Що передувало?

На початку серпня у Міноборони оголосили про затвердження нового маскувального малюнка ММ-25 для речей військових.

Через кілька днів у відповідь на запити військових міністерство уточнило: поки що закуплять пробну партію продукції в нових кольорах і міняти чинний «піксель» не будуть. Новий візерунок розглядається як додатковий колір, подібно до вже дозволених варіантів, наприклад «олива», «койот» чи ММ-16Ф.

Як пояснюють у Міноборони, додатковий маскувальний малюнок затвердили на запит головнокомандувача ЗСУ та після численних звернень від військовослужбовців.