ENRU

5 фактів про Бескидський тунель

Відтепер українські вантажі швидше діставатимуться ЄС, а європейські — України. 24 травня офіційно відкрили один з найзначущих інфраструктурних проектів Україні за часи незалежності — Бескидський залізничний тунель у Карпатах.

Очікується, що ним проходитимуть до 40% вантажів, які йдуть так званим V Критським коридором — транспортною магістраллю, що проходить через Італію, Словенію, Угорщину, Словаччину й Україну на схід.

Громадське зібрало 5 головних фактів про «будівництва століття».

  • Скільки будували

Активне зведення тунелю почалося в листопаді 2013 року. Під час будівництва вибрали 270 тисяч кубічних метрів гірської породи.

  • Скільки коштував і чиї гроші

Вартість будівництва склала 2,9 мільярдів гривень. Частково його профінансували за рахунок кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку.

  • Навіщо він потрібен

Раніше потяги йшли через старий Бескидський тунель, відкритий ще у 1886 році. Але у 2007-му він остаточно став аварійним, а крім того залишався єдиною одноколійною частиною Критського коридору. Тому й вирішили побудувати повністю новий, двоколійний тунель. Новий Бескидський тунель почали будувати в 2009 році в 30 метрах від старого. Старий законсервують і використовуватимуть у разі потреби як евакуаційний.   

  • Наскільки швидше

Новий Бескидський тунель зможе пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60-70 кілометрів на годину, тоді як старим могли проходити максимум 47 пар зі швидкістю 15 кілометрів на годину. Збільшення швидкості дасть можливість у кілька разів збільшити кількість пасажирів та вантажів, що проходять тунелем з України до Європи або з Європи в Україну.

  • Яка довжина

Світло наприкінці тунелю можна буде побачити, проїхавши 1764 метри.

/Катерина Венжик