AFP подає в суд на соцмережу Ілона Маска. Причина — у відмові обговорювати плату за новини
Французьке інформаційне агентство Agence France—Presse (AFP) позивається проти соціальної мережі X (раніше відома як Twitter) Ілона Маска. Медіаплатформу звинувачують у відмові брати участь у дискусіях щодо платежів за розповсюдження новин.
Про це пише Reuters із посиланням на повідомлення AFP.
Агентство подало позов у Парижі проти соціальної медіа–платформи X, звинувачуючи її представників у тому, що вони не обговорювали потенційну плату за розповсюдження їхніх новин.
«Агентство "Франс-Прес" висловило свою стурбованість у зв’язку з явною відмовою Twitter (нещодавно перейменованого на «X») вступити в дискусії щодо реалізації суміжних прав для преси», — ідеться в заяві інформагентства.
Реакція Ілона Маска
Власник медіа–платформи розкритикував спробу AFP судитися з X. Він сказав: «Це дивно. Вони хочуть, щоб ми платили їм за трафік на їхній сайт, де вони отримують доходи від реклами, а ми цього не робимо?»
Що передувало?
До появи великих технологій у 2000-х роках видавці новин володіли більшою частиною світового рекламного ринку. Ці доходи дозволяли фінансувати виробництво контенту для газет, журналів, радіостанцій тощо. Однак зі зростанням популярності онлайн–платформ великі та малі рекламодавці почали націлювати свою увагу саме на них.
У 2019 році у Франції ввели у дію правило про авторське право, яке отримало назву «суміжні права». Воно змушує великі онлайн–платформи розпочинати переговори з видавцями, які бажають отримати винагороду за поширення своїх новини.
Як указує Telegraph, закон ухвалили через побоювання, що великі технологічні компанії отримуватимуть прибуток від новинного контенту, не виплачуючи належної компенсації видавцям.
У 2021 році антимонопольний орган Франції оштрафував компанію Alphabet (GOOGL.O) Google на 500 мільйонів євро за невиконання правила про те, як вести переговори з видавцями новин.
Відтоді Google взяла на себе зобов’язання вирішити спір і оголосила про угоди з AFP та кількома іншими провідними французькими новинними організаціями. Компанія Meta Platforms (META.O) Facebook також підписала угоди з деякими французькими видавцями.
- Поділитися: