УКРАЇНА

АН-132: перший український літак без участі Росії

20 грудня, 2016 22:04
УКРАЇНА/АН-132: перший український літак без участі Росії
Зберегти
Вигляд
Конструктори «Антонова» запевняють, що на АН-132 встановлені деталі виключно українських та західних компаній.

Конструктори та інженери київського авіаційного заводу «Антонов» завершили 20 грудня будівництво нового транспортного літака Ан-132.

Він є глибокою модернізацією легкого радянського літака Ан-32, який є досить популярним у країнах близького Сходу да Африки через можливість короткого зльоту та посадки з ґрунтових та непідготовлених аеродромів.

Літак Ан-132 є спільним проектом України та Саудівської Аравії. У лютому 2015 року «Антонов» підписав низку угод із Королівством про постачання таких літаків. Також український авіазавод уклав угоду про спільне проектування і виробництво авіаційного заводу на території Саудівської Аравії, де в подальшому заплановане серійне виробництво Ан-132. Однак, строки виконання угоди поки не визначені.

«Представники Саудівської Аравії оцінюють потреби свого ринку у розмірі близько 80 таких літаків, а для країн близького Сходу загалом – це 200-230 літаків», — каже директор програми «Ан-132» Олександр Хохлов. За його словами, ринкова ціна цього літака становитиме близько 30 мільйонів доларів.

Ан-132 є першим літаком «Антонова», який побудували без російських комплектуючих. Конструктори «Антонова» запевняють, що на Ан-132 встановлені деталі виключно українських та західних компаній. Двигуни закуповували з Канади, авіоніку постачали з США, гвинтова система — з Великої Британії. Багато деталей закуповувались із Франції, зокрема, штурвали і системи кондиціонування. Деяке обладнання постачалося з Німеччини.

Також на Ан-132 встановлене обладнання українських виробників. Система управління, паливні системи та система відеоспостереження літака повністю розроблені та виготовлені в Україні.

Слід зазначити, що це єдиний літак, який «Антонов» побудував протягом 2016 року. Для порівняння, за останні п'ять років «Антонов» випустив і продав всього 16 літаків: шість – Ан-32, чотири – Ан-148 і шість Ан-158. Найуспішнішим став 2012 рік, коли завод виробив шість літаків, а продав – вісім. За 2015 рік компанії вдалося зібрати лише дві машини – Ан-148 і Ан-158.

«Безумовно, вкрай важливо, щоб «Ан» почали літати в Україні. Літати регулярно, а не як зараз, коли ми маємо компанію «Мотор Січ» чи інші, які експлуатують лише одиниці цих літаків. Це повинна бути велика серія – близько 20-30 літаків, які б літали в Україні», — стверджує міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

За його словами, головна проблема зараз полягає у відсутності інвестора. «Знайти в один момент 100-200 мільйонів доларів, щоб закупити літаки, чи здати їх в лізинг, то це теж великі гроші, які нам треба шукати», – визнає міністр.

Нагадаємо, що у київському Музеї авіації 16 вересня представили новітній військово-транспортний літак Ан-178.

Пов`язані новини