Аналітик Atlantic Council Андерс Аслунд заявив, що йде з посади члена наглядової ради Укрзалізниці. Причиною, за його словами, стали напади з боку влади та затримка зарплатні на 5 місяців.

Про своє рішення Аслунд написав у статті для KyivPost.

Він розповів, що керівництво Укрзалізниці ігнорує більшість рішень наглядової ради, а уряд ㅡ не надає адекватні умови (регуляторні та фінансові) для покращення роботи підприємства. Зокрема, Аслунд згадує необґрунтований земельний податок, значно занижені рівнем витрат тарифи та вимоги набирати штат більший, ніж необхідно.

Також Андерс Аслунд поскаржився на умови роботи для працівників високого рангу. З квітня Верховна Рада внесла зміни до закону про бюджет, обмеживши зарплату всіх державних службовців. Членам наглядової ради та керівникам держкомпаній дозволили виплачувати зарплатню не більше 10 «мінімалок» (тобто до 47 020 гривень). 

«Депутати «Слуги Народу» нападають на іноземних членів наглядових рад державних українських компаній за те, що вони іноземці та отримують занадто велику зарплату. Але нам з квітня нічого не платять», ㅡ сказав Аслунд.

Також, в угоді про призначення для членства в раді директорів, працівникам обіцяли відповідне страхування, яке ніхто так і не надав. Аслунд додав, що, на його думку, нинішня влада не вірить у хороше корпоративне управління: «Від президента (єдиного президента України, якого я ніколи не зустрічав) ми отримуємо лише образи та перешкоди».

Що там з Укрзалізницею?

У серпні Кабінет міністрів України призначив нового голову правління Укрзалізниці — Володимира Жмака. До нього тимчасовим виконувачем обов'язків голови правління був Іван Юрик, який змінив Желько Марчека. 

Новопризначений Жмак повідомив в інтерв'ю «Європейській правді», що не бачить сенсу та можливостей залучати іноземних фахівців до управління компанією. Зокрема, це стосується і співпраці з німецьким Deutsche Bahn. 

Цю заяву новий керівник зробив попри те, що в лютому Україна підписала меморандум з німецьким залізничним оператором. Першим етапом співпраці мали стати саме консультації для Укрзалізниці. Однак, Жмак заявив, що роботу залізниць України та Європи важко порівнювати: на його думку, європейські залізничні перевезення не є «настільки життєво важливими, як в Україні». 

Поділитись: