Бенедикт Камбербетч, принц данський

Бенедикт Камбербетч у ролі Гамлета, постановка Отелло з реп-вставками та володарка премії Лоуренса Олів’є за найкращу жіночу роль зроблять театральну осінь неймовірно насиченою. Чим дивуватиме, смішитиме та вражатиме осінній сезон фестивалю Британський театр у кіно від Британської Ради в Україні й арт-об'єднання CoolConnections в матеріалі Громадське Культура.

Отелло

Цього сезону п’єси Вільяма Шекспіра переживають чимало експериментів. Наприклад, у драму про славетного воєначальника і люблячого чоловіка режисер Ікбаль Хан додав сучасне озброєння, сцену з налагодженням інтернет-сигналу і реп-контест. Втім, найбільше у новій постановці Отелло приваблює акторська гра, зокрема виконання Лусіаном Мсаматі ролі Яго.

Верхнє світло

У головних ролях постановки театру Wyndham’s зустрілися дві британські зірки різних поколінь — Білл Найї (Рок-хвиля, Пірати Карибського моря, Реальна любов) та Кері Малліган (Великий Гетсбі, Далеко від шаленої юрби). Їхніх героїв пов’язує давній роман, але розділяють десятки інших речей — вік, статус, погляди на щастя, власне місце в світі та приготування спагеті.

В оригіналі п’єса зверталася до соціальних проблем пост-тетчерівської Британії, але ці теми виявилися актуальними не лише в наш час, але й у нашій країні.

Коріолан

Том Хіддлстон (Месники, Тор, Багряний пік) у ролі римського полководця Кая Марція Коріолана привернув неабияку увагу до постановки театру Donmar Warehouse. У свою чергу режисерка Джозі Рурк потурбувалася, щоб нюанси сюжету шекспірівської трагедії стали більш зрозумілими сучасним глядачам.

Батальні сцени були розіграні за допомогою переставляння стільців і драбин, а невдоволення римлян зображено в графіті «Зерно за нашими цінами».

Приватні життя

Герої п’єси Приватні життя — заможні, легковажніі та розлучені. Через п’ять років після розриву вони зустрічаються на сусідніх балконах у готелі на Рив’єрі. Обоє проводять там медовий місяць уже з новими супутниками, але це не заважає їм згадати давні почуття, геть забуваючи про причину розлучення.

Стрімкі сюжетні повороти, дотепні діалоги й естетика 1930-х зроблять постановку окрасою театрального вечора.

Привиди

Постановка за п’єсою Генріка Ібсена стала справжньою театральною сенсацією: спершу на неї неможливо було добути квитки в театрі Алмейда, а після переїзду в театр Трафалгар Студіос довелося збільшити кількість показів на вимогу публіки.

За сюжетом життя фрау Елене Алвінг проходить в тіні образу давно покійного чоловіка — добродія та благодійника для навколишніх, п'яниці та розпусника для самої дружини. До приїзду сина героїня вирішує розкрити йому очі на справжню сутність батька і розпрощатися з примарами минулого. Постановка зібрала низку нагород, зокрема Леслі Менвілл отримала премію Лоуренса Олів’є за найкращу жіночу роль.

Гамлет

Побачити номінанта на премію Оскар Бенедикта Камбербетча у ролі Гамлета хотіло так багато людей, що квитки в Барбікан розліталися найшвидше за всю історію театру в Лондоні. Крім того, постановка стала найпопулярнішою виставою в історії прямих трансляцій британського театру, зібравши 225 тисяч глядачів у світі. Нового шансу побачити принца данського треба почекати до листопада, але він того вартий.

Розклад показів у Києві, Харкові та Одесі

/ Фото надані Британською Радою в Україні та арт-об'єднанням CoolConnections

Оксана Городівська для Громадське Культура

hromadske.tv