ENRU

«Чи можемо сприймати Euronews як незалежний голос?» — журналісти каналу висловлюють недовіру керівництву

Data?1481298474

Журналісти Euronews , частина з яких на початку тижня провела страйк проти рішення керівництва закрити українську, арабську та іранську служби висловлюють недовіру менеджменту.

Про це йдеться у заяві однієї з профспілок каналу («Force Ouvrière»), яка підтримала голосування.

Воно відбувалося впродовж двох днів 6 та 7 грудня.

«З 291 працівників, які висловили свою позицію, 205 (70,4%) проголосували «Ні, я не довіряю керівництву». Тільки 34 працівники (11,7%) проголосували «так, я довіряю керівництву», водночас 52 працівників (17,9%) утрималися. Явка на голосуванні склала 67%: свою позицію висловили 291 з 398 працівників, зареєстрованих у списку голосування», — йдеться у заяві.

Результати електронного голосування, організованого частиною співробітників Euronews 

Хоча голосування є символічним та не має юридичної сили, «воно має надіслати потужний сигнал керівництву каналу. Цей сигнал надсилається у час звільнень десятків працівників, скорочення чи закриття певних мовних служб, і водночас помилкових рішень щодо стратегічного менеджменту», — зазначається у заяві.

«Це було голосування редакції. У кожній мовній службі — по 18 осіб. Всіх разом — 200, плюс техніки, дизайнери, монтери... Тобто в голосуванні були зареєстровані якщо не всі причетні до виробництва новин, то широка більшість, — розповів Громадському на умовах анонімності один із журналістів каналу. — Проблема була не лише у звільненнях українців, іранців, арабів, а у загальному фінансовому менеджменті. Абсолютно непрозора схема».

За словами журналістів, колектив турбує низка питань до менеджменту:

«Як можна виправдати закриття української служби, враховуючи напружену ситуацію між Києвом та Москвою? Чи можемо ми сприймати Euronews як незалежний та збалансований голос? Як можна погодитися із безкінечним списком неетичних кроків керівництва: [угоди щодо фінансування окремих служб/проектів каналу] з Дмитром Фірташем, якого підозрюють у корупції, президентом Республіки Конґо Дені Сассу-Нґуессо, який  при владі 30 років — його оточення також звинувачують у корупції, спонсори з недемократичних країн Центральної Азії та Латинської Америки..?»

Після підписання угоди з Дмитром Фірташем, українській команді повідомили про «грандіозне майбутнє» — створення нового офісу в Києві на 15 осіб, виробництво локального контенту, розповідає один з журналістів каналу.

Нагадаємо, навесні 2015 партнером Euronews стала медіагрупа Дмитра Фірташа Inter Media Group, яка в квітні того ж року отримала ліцензію на супутникове мовлення українського Euronews.

«Попри численні прохання, самої угоди нам так і не показали. Дали запевнення, що втручання у редакційну політику не буде. Так, було невдоволення — чому саме Фірташ? Невже не можна було домовитися з інвестором із менш заплямованою репутацією? Угоду з Фірташем було підписано у березні 2015-го на три роки. Через рік Фірташ від співпраці відмовився — так нам повідомило керівництво».

Щодо редакційної політики, то про пряму цензуру не йдеться, запевняють Громадське журналісти: «Йдеться скоріш про самоцензуру. Редактори бояться дати конфліктний сюжет, наприклад, без позиції Росії. Після заяв Анкари, сюжети про вірменський геноцид на різних мовах можуть бути також протилежними», — пояснює Громадському співрозмовник.

«Українським журналістам вдавалося проштовхувати більше інформації про Україну, ініціювати сюжети. Нещодавно одна з команд готувала підбірку матеріалів для визначення людини року. У чорновому скрипті про Путіна жодним словом не згадувалися санкції. Зрештою їх згадали, коли своє обурення висловила українська журналістка. Якщо закриють українську службу, обурення нема буде кому висловлювати» — розповідає інший журналіст Euronews.

Громадське звернулося за коментарем до керівництва каналу та очікує відповідь.

Раніше агенція AFP повідомила, що керівництво каналу  «взяло до відома» результати голосування, але задається питанням щодо «складу тих, хто голосував».

«Соціальний діалог продовжується», — цитує менеджмент каналу AFP.

Представники інших профспілок засуджують голосування і вважають, що воно «руйнує компроміс», пише AFP.

Профспілки  CGT, SNJ, CFDT та CGC, які разом мали би представляти велику більшість каналу, уклали 6 грудня угоду з керівництвом каналу. Жан-Мішель Бек, представник однієї з цих профспілок, CFDT, каже, що угода не ідеальна, але «задовільна».

Агенція зазначає: проти голосування також частина працівників. Близько 70 з них зібралися в холі на півгодини в рамках акції «Not in my name», щоб засвідчити свою «вірність» каналу.

Euronews має в штаті 389 працівників з необмеженими в часі контрактами (тобто тих, кого не можна звільнити), але загальна кількість більше 800, включаючи з людьми з обмеженими в часі контрактами чи фрілансерами, зазначає AFP.

Нагадаємо, що контрольний пакет акцій Euronews придбав Єгипетьський мільярдер Нагіб Савіріс.

Більше 20 європейських суспільних мовників мають пакети акцій Euronews.

Російська група ВГТРК та турецький TNT також є крупними акціонерами телеканалу.

Угода придбання акцій Савірісом повинна була поміняти структуру та передати велику європейську мережу новин під контроль магната з Близького Сходу.