Цифрове укриття. Як компанії зберегти дані й безперервність роботи в разі блекаутів

Цифрове укриття. Як компанії зберегти дані й безперервність роботи в разі блекаутів
hromadske

Загроза тривалих вимкнень електроенергії ставить перед бізнесом і державою непрості виклики. Як гарантувати безперервність роботи й забезпечити стабільність бізнес-процесів? Датацентри пропонують рішення, що дають змогу ІТ-інфраструктурі будь-якої компанії протистояти непередбачуваним обставинам і викликам війни.

hromadske поспілкувалося з архітектором хмарних рішень датацентру «Парковий» Олександром Ткаченком про те, як українські компанії можуть ефективно протистояти тривалим вимкненням електроенергії, а також про роль датацентрів у підтриманні стабільності й безпеки в цифровому просторі бізнесу і держави.

Чому важливо готуватися до вимкнень електроенергії

Датацентр — це спеціалізоване фізично захищене приміщення для зберігання, оброблення й розподілу даних. Він оснащений ІТ-інфраструктурою, яка забезпечить безперервну роботу серверного обладнання клієнта. Дозволяє отримати хмарні послуги та надавати інші критично важливі сервіси з кібербезпеки й захисту даних.

Архітектор хмарних рішень датацентру «Парковий» Олександр Ткаченконадано hromadske

Стабільність і надійність українських датацентрів прямо впливають на життя й безпеку громадян. В українських датацентрах зосереджена левова частка ІТ-інфраструктури державних і комерційних компаній та установ. Наприклад, сервіс «Дія», який є критично важливим для України, користується послугами декількох датацентрів одночасно, в тому числі «Паркового».

Наскільки датацентр «Парковий» готовий до викликів

ДЦ «Парковий» спроєктувала та побудувала компанія Schneider Electric. Датацентр має сертифікат TIER III від Uptime Institute, що відповідає міжнародному стандарту TIA 942. Це гарантує безперебійну роботу ІТ-інфраструктури клієнта навіть у періоди тривалих вимкнень електроенергії й дає змогу виконувати регламентні роботи для будь-яких елементів інфраструктури ЦОД без зупинки роботи датацентру.

У разі повної відсутності електроенергії в місті «ПАРКОВИЙ» забезпечить роботу серверів і всієї ІТ-інфраструктури впродовж 10 днів навіть без підвозу додаткового пального. Реалізувати це дадуть змогу дизель-генераторні установки, які проєктувались для забезпечення безперервної автономної роботи ЦОД.

Стратегії для фінансового сектору та телекомунікацій

Ефективна підготовка до вимкнень електроенергії є важливою для фінансових і телекомунікаційних компаній. Перший крок — зарезервувати місце для розгортання власної ІТ-інфраструктури з надійним живленням та стабільним зв'язком.

«Для компаній, які прагнуть швидкості та надійності, ми пропонуємо екскурсії до „Паркового“. Вони побачать, як працює наша IT-інфраструктура і як ми можемо задовольнити потреби конкретного клієнта», — ділиться Олександр Ткаченко.

Особливо це стосується фінансового сектору з дуже суворими вимогами до захисту інформації. Зали датацентру мають усі необхідні сертифікати, в тому числі НБУ №243, задля розміщення клієнтів державного чи фінансового сектору

Ресурси «Паркового» можна застосувати в різних галузях, включно з аграрним сектором. «Ми не лише фізично розміщуємо обладнання, а й надаємо комплексні сервіси для реалізації рішень, наприклад, для відновлення міст чи розмінування територій», — каже Ткаченко.

Одна з чотирьох дизель-генераторних установок, які забезпечують безперервну роботу датацентру під час вимкнень світланадано hromadske

Як інтегрують інфраструктуру компаній у датацентр

Бойові дії на Сході України змінили операційні стратегії багатьох компаній. Зі зростанням нестабільності та початком блекаутів бізнеси в зонах конфлікту почали шукати надійні рішення для своїх серверних ресурсів. Багато з них орендували місце під обладнання в датацентрі «Парковий». «Це було важливим кроком, особливо коли малі ЦОДи в таких містах, як Дніпро, Запоріжжя, Одеса не змогли забезпечити стабільну роботу на тривалий період», — пояснює Олександр Ткаченко.

Окрім великих компаній, до «Паркового» активно звертаються й малі підприємства, що не мають власного обладнання. «Часто ми стикаємося із запитами на надання конкретних ІТ-ресурсів. Наприклад, компанії потрібно організувати сервіс для бухгалтерії чи забезпечити спільний дисковий простір для своїх співробітників», — ділиться Ткаченко. Він наголошує, що «Парковий» пропонує гнучкі пакети послуг IaaS (Infrastructure as a Service) і PaaS (Platform as a Service), які допомагають задовольнити ці потреби.

Сервіс CDI для безперебійної віддаленої роботи

Сервіс CDI від датацентру «Парковий» — новаторське рішення для забезпечення ефективної віддаленої роботи. Він дає змогу під'єднатися до робочого середовища з будь-якого пристрою — мобільного телефону, ноутбука чи планшета. Автентифікація за логіном і паролем відкриває доступ до необхідних програм і даних, збережених у датацентрі. CDI є найефективнішим для компаній, які не мають власного офісу чи корпоративних робочих станцій, але потребують гнучкості та можливості спільної роботи з даними та програмами.

Сервіс адаптований до потреб великих компаній, зокрема у сфері інформаційної безпеки. «Ми працювали над проєктом, де компанія потребувала сервісу, що повністю відповідає їхнім стандартам безпеки, включно із шифруванням і керуванням доступом до даних», — додає Ткаченко. Утім сервіс доступний не тільки для великих компаній із масштабними інфраструктурами, а й для малого бізнесу. «Юридична компанія з восьми співробітників успішно використовує наші робочі столи та спільне сховище для даних, працюючи з дому», — наводить приклад архітектор.

Обладнання, на якому знаходяться «хмари»надано hromadske

Як компаніям підготуватися до вимкнень електроенергії: практичні поради

Ефективна підготовка до вимкнень електроенергії починається з ретельного оцінювання можливих ризиків і наслідків. «Насамперед кожен керівник мусить оцінити втрати, яких може зазнати бізнес у разі простою на один, два чи три дні», — радить Олександр Ткаченко. Якщо простій є великим фінансовим тягарем, важливо розглянути можливості міграції ІТ-інфраструктури та користувачів до приватної чи публічної хмари.

Такий крок дасть змогу забезпечити безперервність роботи та знизить ризики втратити дані й доходи. «Це потрібно і для того, щоб люди могли далі працювати й отримувати зарплату», — підкреслює Ткаченко. Він наголошує: команда датацентру «Парковий» готова професійно допомогти в реалізації різних сценаріїв, щоб компанії адаптувалися до будь-яких умов роботи.


Партнерський матеріал опубліковано на правах реклами. Авторка тексту — Вероніка Пономаренко.