Фото на згадку: як працює фотостудія — Бізнес-план
Фотографія для Ольги Закревської вже давно стала стилем життя. Попри величезну кількість технічних питань, які доводиться вирішувати щодня, це передусімтворчість. «Моя мрія — попрацювати з якнайбільшою кількістю людей і сімей. Бачити, як ростуть діти, спостерігати, як змінюються люди», — каже вона. Утім, звичайно, фотостудія приносить Ользі дохід.
Як краще організувати студію, як рекламувати та скільки грошей знадобиться для старту — розповідає Громадське.
Домашні фотосесії
Ольга Закревська — фотограф із 15-річним стажем і власниця фотостудії «Фольга».
Спочатку вона проводила фотозйомки в себе вдома. Утім, у такому режимі працювати було не надто зручно, й Ольга почала шукати місце для фотостудії. «Фольга» відкрилася у 2009 році. Але простору для творчості все одно не вистачало.
Ольга позичила кошти й придбала квартиру. В новому приміщенні вона зробила ремонт, а також значно збільшила асортимент фонів, реквізиту й декорацій.
Фотографиня та власниця фотостудії «Фольга» Ольга Закревська у своїй студії, Київ, 16 березня 2018 року Фото: Громадське
Яка реклама найдієвіша?
Періодично для залучення клієнтів «Фольга» проводить рекламні акції. Наприклад, пропонує знижку на послуги в певні дні. На етапі запуску бізнесу Ольга скористалася соціальними мережами:
«Я просто почала шукати в соцмережі фотографів і розповідати про студію. Це було 8-9 років тому і є такі, хто користується послугами досі».
За роки роботи Ольга спробувала різні способи просування студії — рекламу по телефону, за бартер, друковану. Однак найкращим поширенням інформації про фотостудію виявилося «сарафанне радіо».
Від майстер-класів до весілля
Здебільшого фотостудія працює в оренду. Площа приміщення — 89 м², з яких 61 метр безпосередньо займає студія. Для клієнтів передбачено комфортне місце для очікування, гримерка і кухня.
Однак майданчик «Фольги» можна використовувати не лише для різних видів студійної зйомки. Це універсальне місце підходить для майстер-класів, ворк-шопів, міні-виставок і кастингів. Тут проводили навіть квартирники, йогу й весілля!
Вдалий страт
Для відкриття нової інтер'єрної фотостудії з нуля знадобиться близько 20 тисяч доларів. Для камерної вистачить 10 тисяч. Середній термін окупності — від 1 до 3 років, за умови, що приміщення під фотостудію орендоване. Якщо ж воно купується, то для повернення інвестицій знадобиться від 10 до 12 років.
Оскільки відкриття фотостудії — справа не дешева, фотографи радять грамотно розподілити стартовий капітал і не поспішати одразу ж накупити дорогої техніки.
«Можна стартувати з мінімуму. Не брати одразу повний комплект обладнання, а почати з денного світла з віддзеркалювачами і розсіювачами. Додати ще два джерела освітлення і більше вкластися в декорації, фони», — розповідає Ольга.
Стартові витрати:
- Ремонт приміщення — від $500
- Техніка — від $3000
- Стартовий асортимент товарів — від $500
- Декорації — від $500
Щомісячні витрати:
- Оренда приміщення — від $500
- Комунальні послуги — $150
- Поповнення витратних матеріалів — від $200
- Розширення асортименту декорацій — від $200
- Ліцензії та податки — $100
За що платять клієнти?
Вартість послуг фотографа на ринку України стартує від 50 доларів. Ціна залежить від рівня професіоналізму, фототехніки, обладнання й аксесуарів.
«Більшість фотографів називають ціну 5-6 тисяч гривень за 2-3 години зйомки. Я свої послуги тарифікую за часом — як і студійні. Перша година коштує 4000 гривень, наступні по 1500», — розповідає Ольга.
У ціну пакету послуг входять:
- Фотозйомка
- Логістика та зв'язок
- Оренда студії
- Реквізит і декорації
- Відбір і обробка фотографій
- Друк фотографій
- Флешка
- Амортизація і техобслуговування фототехніки
- Комп'ютер для постпродакшну
- Цифрові носії для зберігання резервної копії
- Photoshop і Lightroom
- Майстер-класи
Розраховуючи ціну на послуги, фотограф має врахувати амортизацію, пояснює Ольга:
«Камера коштує близько 2000 доларів або євро, фотоспалах — 500 доларів, хороші об'єктиви — від 400. Камера теж не купується раз і назавжди. Вона має ресурс затвору».
- Поділитися: