GSC Game World: Гра «Козаки 3» | Hromadske.Idea

Представники компанії GSC Game World розповіли про комп’ютерну гру «Козаки 3»

Як була заснована компанія?

Компанію заснував Сергій Григорович у віці студента, навіть наприкінці школи. Він був заповзятливим, а навчатись було не цікаво. Тоді тільки з’явились перші комп’ютери. Батько приніс додому комп’ютер і у нас почалося знайомство. Тоді ми й підсіли на ігри, що стало початком нового бачення світу. Тоді й з’явилось бажання заробляти гроші. З’явились можливості робити локалізації західних ігор, оскільки Росія та Україна були невідомими для великих проектів, тому не було перекладу. Тому грали ті, хто знав англійську мову. Сергій вирішив це змінити і почав робити якісні переклади.

Як взагалі виглядає локалізація? Наприклад, є якась компанія, що зробила гру, ти до неї приходиш і просиш дати гру, щоб локалізувати?

Тут треба розуміти специфіку нашої країни в ті роки. Тоді ніхто не ходив в компанії та серйозно до цього не ставився. Ніхто не розглядав варіант того, щоб продавати у нас гру по долару, замість 50 на заході. Бралася ліцензована гра, зламувалася, звідти діставали текстовий та звуковий контент, це все декодувалось та перекладалось. На той момент це не було загрозою для заходу. Не було фінансових втрат, бо ці ігри тут не продавались.

Як народилась ідея «Козаків»?

Почалось все з того, що вся наша сім’я любить стратегії. Було бажання зробити гру саме цього жанру. В той час найпопулярнішою стратегією була Age of Empires II. «Козаки», по суті, її продовження. Технологія зародилась на грі «Warcraft 2000». Ми створили унікальний продукт, що був ні на що не схожий. Тоді керували 10-20 солдатами проти 15, а у нас було 4 000 на 4 000.

Скільки людей працює в компанії?

Близько 50 чоловік.

Всі вважають, що для створення гри потрібно багато людей, часу та грошей.

Ми починали з 4 чоловік, а піком були 160 чоловік під час «Сталкера». Зараз ринок сильно змінився, а рівень кадрів виріс.

Раніше ігри продавали на дисках. Зараз змінилась бізнес-модель?

Раніше ігри продавались лише на дисках. Був видавець, що займався розповсюдженням дисків. Найчастіше він і оплачував розробку гри. Дуже багато грошей займав друк дисків, розповсюдження, оплата магазинам. А зараз майже весь продаж відбувається онлайн. Наприклад в «Steam» є близько 50 мільйонів активних користувачів, що купують ігри. Є спеціальні платформи для консолей, або мобільних пристроїв.

Скільки коштує одна гра?

Раніше, в Європі, була практика, що ти приходив в магазин і купував гру за 50 доларів, що було серйозним придбанням. Зараз ціни бувають дуже різними. Безкоштовні ігри, куди ти «вливаєш» гроші, щоб бути краще. Є ігри з дешевою розробкою і вони можуть виставляти ціну в 2-3 долари. Є великі ігри, що розробляються рік або два десятками розробників. Там ціна від 10 до 50 доларів.

Звідки беруться фінанси для працівників, поки не вийшла гра?

В випадку з «Козаками 3» проект фінансує Сергій Григорович та компанія «GSC» своїми силами. Компанія заробила достатньо грошей на інших проектах. Якщо розробник – компанія, що мала успішні проекти, то вона сама їх фінансує, а якщо це розробник-початківець, то він шукає інвесторів.

Коли мають вийти «Козаки 3»?

В четвертому кварталі 2015 року.

Що в них буде нового?

Ми вирішили взяти ігровий процес з першої гри. Вона дуже вдала, що підтверджують продажі. «Козаки 2» відрізнялися тим, що були важчими, і це зменшило обсяг продажів. «Козаки 2» – це більше шахи, а «Козаки 1» – формула 1. «Козаки 3» це та ж сама перша версія, але на новому технічному рівні. Ми будемо робити гру повністю відкритою для модифікацій інших людей. Наприклад «Дота», це модифікація гри «Варкрафт 3», яку безкоштовно зробили 2-3 людини. А зараз це дуже популярна гра. Так само і «Контр Страйк», що є модом гри «Халв Лайф». Самі користувачі можуть робити ігри не гірше, а часом і краще за розробників. Також буде дуже легкий спосіб для встановлення модифікацій. В грі буде спеціальна сторінка з модифікаціями, які можна буде встановлювати. Ми використовуємо платформу «Steam». Гра вже готова на 80%.

Хтось ще в Україні займається розробкою ігор?

Тут важливо дивитись з точки зору жанрів. Ми працюємо не для людей, що хочуть прийти додому і відключити мозок, а тут ти хочеш думати та приймати рішення. Працює десь з десяток компаній. Є ті, хто розроблює свій продукт, а є ті, хто є філіалом якоїсь компанії. У нас є «Ubisoft» в Києві.

Яка у вас буде маркетингова стратегія?

Ми будемо продавитись не лише в «Steam», а й на дисках. Нашою справою буде домовитись з локальними видавництвами, а вони вже вирішуватимуть, в яких країнах продавати більше, а в яких менше. У нас є зацікавленість в Австралії та інших країнах. По суті гру можна буде купити в будь-якій точці світу через «Steam», а фізичну копію майже в кожній країні.

Студія існує вже 20 років. Чи були моменти, коли здавалось що не можете працювати?

Під час розробки «Сталкера 2» Сергій її заморозив, і компанія продовжувала жити на рівні продажу готових ігор.

Що стало причиною заморозки?

Був великий комплекс факторів, що вплинули на Сергія і він прийняв рішення вчинити саме так. Тоді був час, коли помирала попередня бізнес-модель продажі дисків, ще й криза починалась, а онлайн-продажі не показували гарного зросту. Багато хто тоді думав, що ігрова індустрія може померти.

А що тоді стало поштовхом до продовження?

Нам дуже захотілось зробити «Козаки 3». Був час, коли ми працювали під іншим брендом, але захотіли повернутись до «Козаків».

Зберіглася команда?

Наша компанія складалась з двох напрямів: відділ розробки стратегії та команда, що розробляла «Сталкера». Сумарно нас було 160 чоловік. Зараз нам вдалось зібрати «дідусів», і тих, хто «Сталкером» займався, і нових професіоналів.

Як з’явився «Сталкер»?

Так вийшло, що прийшло декілька талановитих програмістів з ідеєю своєї гри. Вже тоді здавалося, що вона виглядає краще за всі ігри на той час. Це був фантастично успішний проект у всьому світі. Дуже багато вийшло книг під торговою маркою «Сталкера». Це цілий всесвіт, паралельний до гри, що вплинула на життя людей. Була ідея робити продовження, але особисто нам хочеться робити стратегії.

Ви як компанія відчуваєте негаразди, що відбуваються у нас в країні?

Ми орієнтовані на західний ринок. Взагалі, цей ринок не залежить від того, що відбувається на локальному ринку. Ми продаємо гру не росіянам і українцям, а просто гравцям. В минулій грі СНД займало 30% від ринку продажу, решта – Європа та Америка. А для «Козаків» зараз цікавий час. На фоні війни з Росією ми очікували багато негативу. Але ми бачимо, що наші гравці залишаються гравцями та відділяють політику. Російська аудиторія досить специфічна. Якщо ти зачіпаєш якісь історичні моменти, то вони «вибухають».

Чи не хотіли вас придбати інші компанії?

На етапі старту «Козаків 3» були варіанти вкладу фінансів. В історії компанії були пропозиції з придбання студії років 10-15 тому. Але Сергій відмовлявся. Ми дуже український продукт.