Галерейний путівник

Столична мистецька спільнота повернулася після святкових канікул. Одразу кілька київських галерей і музеїв відчиняють цього тижня двері нових експозицій, збирають нові інсталяції та запрошують на перформанси. Громадське.Культура підготувало невеликий гід виставками Києва.

Персональна виставка Анастасії Подерв’янської «Кантрі-хорор»

Dymchuk Gallery

Виставка столичної художниці, доньки письменника та художника Леся Подерв'янського, — Анастасії. Cерію колажних робіт на килимах та ковдрах вона зробила після прочитання книги Булашова «Український народ в своїх легендах, релігійних поглядах та віруваннях: Космогонічні українські народні погляди та вірування». Всі тексти та ідеї художниця інтерпретувала з іронією та додала сучасних елементів.

Більше про подію

Виставка «Мистецтво українських шістдесятників. Можливість музею»

Національний художній музей України

Неофіційне мистецтво українських 1960-х досі не з’являлося на великих спільних виставках. Але після видання «Мистецтво українських шістдесятників» стало ще цікавіше побачити роботи художників цього часу поруч. Виставка «Мистецтво українських шістдесятників. Можливість музею» пропонує подивитись на художні практики 23-ох авторів з Києва, Харкова, Одеси, Львова та Ужгорода, відвідати кінопокази та авторські екскурсії.

Про мистецтво цього часу, балансування між соцреалізмом і новаторством та замінники фарби в часи дефіциту, розповіла завідувачка віділлу мистецтва ХХ-ХХІ століття Оксана Баршинова.

Більше про подію

Мультимедійний проект Марти Ващук «Межа або білий-білий сніг»

Національний музей Тараса Шевченка

«Біла, невинна поверхня першого снігу на рівній поверхні землі… Біла поверхня незайманого паперу… Вони, як символи абсолюту, місткі та самодостатні. Але світ людини, як сповнює символ життєвою силою, так і випробовує його на справжню життєздатність», — пише авторка мультимедійного проекту Марта Ващук.

На додачу до арт-об’єктів, відвідувачі зможуть відвідати лекцію Вахтанґа Кебуладзе на тему: «Людина біля межі людяності або сила і насильство» (субота, 19:00), а в неділю у той же час концерт Стаса Бобрицького «Кріоджаз, холодніший холодного».

Більше про подію

Виставка «Українська традиція мальованої обкладинки періодичних видань»

Музей книги і друкарства України

Концепція проекту — показати обкладинки газет і журналів, як самодостатні мистецькі твори. Куратори виставки Олена та Богдан Поліщуки вирішили простежити, як зміни епох, стилів та особистість самого художника впливають на загальний образ видання. А ще на виставці можна порівняти, як українські обкладинки періодичних видань відрізняються від російських чи польських.

Більше про подію

Виставка-близнюк паризької експозиції художника Нікіти Кравцова

Pink Freud KYIV

21 січня в культовій паризькій галереї NOUGARO почала роботу основна виставка українського художника Нікіти Кравцова. У той же вечiр у Києві вiдкрилася її виставка-близнюк. Виставка взаємодіє з проектом, запущеним в 2015-му році Йоко Оно — «Війна закінчилась, якщо ти цього хочеш». Не так давно Нікіта запросив українських, британських та французьких знайомих, що мають стосунок до мистецтва, взяти участь у його проекті: сфотографуватися без одягу в якості триб’юту відомому знімку Джона Ленона та Йоко Оно. Виставка поєднала кінетичну графіку, колажі, живопис та презентацію спільного музично-візуального проекту Нікіти Кравцова, музиканта Юри Хусточки, Дмитра Ярошенка та Антона Слєпакова.

Більше про подію

Проект львівського художника Юрія Коваля «Рівновага» / Balance

Sky Art Foundation

«Рівновага» — це проект про вибір, який постає перед нами кожного дня впродовж усього життя. «У своїх роботах я показав нашарування повсякденних кадрів, які тим чи іншим чином впливають на запитання, завдяки яким робимо свій вибір», — описує власний проект Юрій Коваль. Представлені на виставці живописні роботи експонуються вперше. Художник використовує чорно-білі тони та холодні барви. Він створює іронічні й алегоричні образи та сюжети, що віддзеркалюють ідею проекту через комічність та поєднання несумісних речей.

Більше про подію

Юрій Коваль, Без назви, 2014.

Фото: Анастасія Подерв’янська. «Дівчинка та змії»

Алла Кошляк для Громадське Культура