ENRU

«Гроші за плечима»: як українському рюкзаку завоювати закордонний ринок — БІЗНЕС-ПЛАН

Після довгої корпоративної кар’єри Ігор Гудзь узяв перерву для відпочинку, а потім запустив бренд вуличного одягу Eye Candy. Прибутковий бренд проіснував 3 роки, але для Ігоря то був радше експеримент, тренування перед наступним проектом. GUD він запустив у 2012-му. Назва — прізвище Гудзь без останньої літери. Він мав ідеї для рюкзаків, які носив би сам. Ринок конкурентів теж не вивчав, покладаючись на внутрішнє чуття. Але не прогадав: продукт оцінили на українському ринку, тепер Ігор хоче налагодити експорт. Як йому це вдається від розповів у новому випуску програми «Бізнес-план». Далі — пряма мова.

«Треба ризикувати, тоді отримаєш те, чого хочеш. Якщо будеш надто обережним, великих успіхів не доб’єшся.

Я завжди хотів працювати в рекламі, узагалі-то цим і займався. Це були великі міжнародні агентства, які обслуговували великі бренди, типу L’Oréal, Lipton, Nescafé, Garnier, Red Bull. Це була корпоративна робота, хоч і в цікавій сфері.

Самостійне ухвалення рішень для мене є дуже важливим. Коли ти робиш те, що вважаєш правильним, не погоджуючи рішення з іншими, зможеш зробити більше.

Починав я з футболок під брендом Eye Candy. Я знайшов виробництво, яке робило друк і пошив. Узяв улюблену футболку й на її основі зробив новий продукт — мої футболки круто сиділи, бути різних кольорів та з різними принтами. Але це була лише розминка перед стартом.

Настав 2012 рік, уже хотілося робити бізнес, а не просто пробувати. Я вирішив реалізувати комерційно успішний проект, який не соромно буде продати.

Але я почав із речей, з яких не варто починати. Адже спочатку потрібно почати продавати, лише потім створювати щось. Продати те, чого немає. А я почав із логотипа, назви, сайту. 

Спочатку ми робили рюкзаки на власний смак, а також дивилися,  що роблять інші. Потрібно було зрозуміти, що продається.

Фурнітура, пластик у нас італійського виробника, він міцний і не лопається на морозі. Коштує один долар. Замки — це дуже важлива частина рюкзака. Вони отримують найбільше навантаження, тому, зазвичай, блискавки першими виходять з ладу. А от бірки, до речі, виготовляються в Україні.

Сумка марки GUD Фото надані Громадському

Ми робимо лукбуки — просимо клієнтів надсилати світлини з подорожей. Є сайт, він сам по собі — рекламний майданчик. Але здебільшого наші продажі — сарафанне радіо, рекомендації наших клієнтів.

Коли я почав частіше бувати в США, зрозумів, що ми можемо плавати в більшому басейні. Можемо змагатися зі світовими брендами. Ми використовуємо ті ж матеріали, поза тим продукт виготовляється хорошими фахівцями на хорошому обладнанні. Матеріали, якість збірки — на рівні європейських й американських брендів.

Загалом ми вже вийшли на закордонний ринок, наразі у форматі індивідуальних замовлень. Коли до нас приходить замовлення — ми спілкуємося безпосередньо зі споживачем. Ми хочемо рости й працювати з великими партіями на закордонний ринок.

Рюкзак марки GUD Фото надані Громадському

Маркетинг на закордонному ринку — дорога штука. Це фахівці, контент, офіс. Чому українські бренди, які могли б експортувати, не експортують? Це надто дорого. Українські бренди не  продаватимуться там без інвестицій у просування».

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — спільний проект Громадського й каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.

Підписуйтесь на наш канал у Telegram