iGov − портал з надання державних послуг online, розпочинає свою роботу у Черкасах. Незабаром оформити державні послуги можна буде вдома із власного комп’ютера. Першими планують запустити оформлення субсидій та видачу соціальної допомоги при народженні дитини. Вже до кінця 2016 року черкаські волонтери планують зробити «online» всі види державних послуг. Нині iGov діє у Дніпропетровській, Вінницькій, Київській, Одеській та Львівській областях.

 «iGov – це портал державних послуг, де вже реалізовано понад 150 державних послуг в електронній формі. Цей проект реалізується силами волонтерів та підтримується усіма владними органами України: Адміністрацією Президента, Кабінетом Міністрів та іншими владними структурами.

Ініціаторами впровадження цієї системи є волонтери. Однин із основних ІТ-волонтерів - Дмитро Дубілет, він - ідейний натхненник цього проекту. Дмитро Дубілет допомагає перевести всі державні послуги в Україні на електронний рівень до кінця 2016 року. Таких послуг зараз понад 1200. Це допоможе зменшити рівень корупції в Україні при наданні цих послуг, уникнути черг, адже це дуже зручно. Не потрібно нікуди ходити, можна вдома зі свого комп’ютера подати заявку на отримання тієї чи іншої послуги та отримати її.

Основні пілотні області, в яких вже впроваджено iGov – це Дніпропетровськ (там зараз найбільша кількість послуг, які вже надаються – понад 100), Львів, Тернопіль, Миколаїв і Київ. Зараз вже дуже активно відбувається впровадження iGov в усіх областях України.

Людина подає заявку на отримання послуги, а виконавцю цієї послуги відразу надходить заявка. Він має конкретні терміни виконання цієї заявки. Якщо виконавець не виконує заявку у відведений час, його керівнику повідомляється, що таким-то співробітником не виконана така-то заявка, далі втручається вже керівник. Також діє підтримка центру, де працюють волонтери та контролюють всіх чиновників, як вони виконують заявки громадян», − розповіла координатор проекту «iGov» у Черкасах Олена Колодич.

Олександр Глибочко, ІТ-волонтер проекту:

«Близько місяця тому я був присутній на зустрічі голови Черкаської ОДА з громадянами і там висловив ідею впровадження iGov у Черкасах. Її активно підтримали. Юрій Ткаченко позитивно сприйняв цю ідею та, як мені здалося, був здивований, що взагалі є така система, яка дозволить громадянам отримувати всі послуги online. І відразу надав нам людину із ОДА, яка допомагатиме цим займатися, – Романа Карманника (директор Департаменту економічного розвитку і торгівлі ОДА).

Кілька днів тому нам вдалося провести зустріч волонтерів, під час якої ми визначили ключові ролі, хто чим буде займатися у цьому проекті у Черкасах. Першими послугами, які надаватиме iGov у Черкасах, буде оформлення субсидій та видача соціальної допомоги при народженні дитини.

Як з’ясувалося, завдяки деяким волонтерам із інших міст, надання субсидій online вже активно працює в Смілі. І це без будь-якої підтримки, виключно з власної ініціативи. Тобто у черкаській області вже працює ця система. Тепер завдання, - щоб цей процес став масовим і поширився всіма містами Черкаської області.

Як працює iGov?

Для того, щоб скористатися електронними послугами online, вам необхідно мати доступ до Інтернету. Потрібно зайти на сайт igov.org.ua та обрати необхідну послугу для оформлення.

Крок 1: обираєте регіон, де ви перебуваєте.

Крок 2: авторизуєтеся через банк ID (наприклад, через Приват24) або через сертифікат електронно-цифрового підпису, який можна отримати у державному органі.

Крок 3: після авторизації заходимо у свій online-кабінет, де вже є всі необхідні дані. Там оформляєте заявку, залишивши необхідну інформацію, яку ми зазвичай у держорганах прописуємо вручну на папері. Тут можна це зробити, не поспішаючи, в електронному вигляді. Поля потрібно уважно заповнити, інакше, якщо ви припуститесь помилки, – оператор відхилятиме цю заявку, доки все не буде заповнено правильно. Після того, як ви все заповнили, можете відправляти заявку.

Послуга безкоштовна як для громадян, так і для держави. Єдине, що необхідно сплачувати, – це ті послуги, що і за умов звичайної процедури їхнього оформлення. Сам процес подачі заявки та її виконання цілком безкоштовний і повністю виключає взаємодію із чиновниками. Не потрібно стояти в чергах, можна в будь-який час подати заявку та дочекатися виконання цієї послуги.

Насправді попереду ще багато роботи. Необхідно закріпити велику кількість координаторів за кожним конкретним органом, щоб люди напряму працювали та постійно спостерігали за процесом. Необхідна велика кількість людей, які будуть допомагати та контролювати якість виконання цих послуг. Також додатково ми ще будемо отримувати відгуки від громадян та вдосконалювати систему iGov».

/Hromadske.Черкаси

Поділитись: