Інформація про зупинку тимчасового зернового коридору не відповідає дійсності — Мінвідновлення
Порти Великої Одеси продовжують обробляти 23 судна, які пройшли тимчасовим коридором. Інформація про нібито скасування або непрогнозовану зупинку тимчасового зернового коридору не відповідає дійсності.
Про це повідомляє Міністерство відновлення України.
У відомстві наголосили, що усі встановлені ВМС ЗСУ маршрути є дійсними та використовуються цивільними суднами для вивезення зерна.
«З огляду на те, що коридор впроваджено у надскладних умовах військової агресії росії, його функціонування відбувається з урахуванням військової ситуації та погодних умов», — пояснили у Мінвідновлення.
Зараз у портах Одеса, Чорноморськ та Південний під завантаженням перебувають 23 судна.
Усього коридором на вхід скористалося 51 судно. 33 судна експортували понад 1,3 млн тонн української агропродукції та інших вантажів.
Що передувало?
Уранці 26 жовтня консалтингова компанія Barva Invest з посиланням на Адміністрацію морських портів України (АМПУ) повідомила про тимчасове припинення руху суден на вхід і вихід з портів Великої Одеси.
Зазначалося, що таке призупинення де факто вже діє з 23 жовтня через рішення військових, які посилалися на «вибухову загрозу» внаслідок збільшення активності російської авіації.
Barva Invest також цитувала Наталію Гуменюк, речницю пресцентру Сил оборони півдня, про те, що російська тактична авіація продемонструвала підвищену активність поблизу морського торговельного шляху над Чорним морем. Зокрема, як вказувала логістична компанія з посиланням на Гуменюк, російські літаки скинули чотири вибухові пристрої.
Тимчасові коридори до портів України
Після зриву «зернової угоди» росія вдалася до системних повітряних атак на портову інфраструктуру для зупинки українського агроекспорту. Водночас спостерігаються інформаційні спекуляції та спроби провокацій у Чорному морі для впливу на рух суден до українських портів.
У відповідь Україна запропонувала тимчасові маршрути у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (ІМО). Міністр інфраструктури Олександр Кубраков каже, що Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає росію припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.
Коридори почали діяти з 8 серпня 2023 року. У Мінвідновлення зазначали, що передусім вони використовуються для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення рф.
- Поділитися: