ENRU

Інше «життя» Ан-24

В аеропорту «Київ» легендарний Ан-24 перетворили на витвір мистецтва. Два тижні знадобилось грузинському художнику – монументалісту Автанділу Гургенідзе аби старенький літак став арт-об’єктом.

«Ідея з’явилась два роки тому, коли ми побачили літак на аеродромі аеропорту «Київ», що стояв серед інших літаків та тихо «помирав». Тому і виникла ідея викупити цей літак та перетворити його на арт-об’єкт» - говорить керівник прес-служби аеропорту «Київ» Галина Богданенко.

«Цей Ан-24 виготовили у 1970-му році. Налітав він приблизно два роки, і це досить багато часу проведено у повітрі. Звісно, нічого особливого у ньому немає, йому просто пощастило більше ніж іншим, він зберігся у кращому стані, тому саме його ми і обрали. І запросили художника – монументаліста аби він втілив свої ідеї у життя. Автанділ Гургенідзе зацікавився цим проектом».
 
Грузинський художник Автанділ Гургенідзе захоплюється монументальними розписами. Його розписами прикрашені станція метро «Надзаладеві» в Тбілісі, метеостанція в горах на висоті 3750 м., багато вулиць, майданчиків та стріт-об'єктів в Грузії та Європі.
 
«Для мене літак з дитинства був особливим об’єктом, і коли це стало реальністю, це було дуже хвилююче. Дуже цікаво у творчому плані і досить важко технічно.  І це щось нове для мене» - розповідає художник.

«У мене багато різних картин, я малюю на будь-яких поверхнях. Навіть мої друзі жартують, що довго не можна стояти на одному місці, бо я і їх розмалюю. У 90-х я почав розмальовувати різні речі, бо не завжди під рукою було полотно: від серветки і от зараз до літака».

Оновлений Ан-24 встановили біля одного з терміналів Міжнародного аеропорту «Київ». У середині планують обладнати мистецьку галерею і влаштовувати презентації, творчі зустрічі та виставки. 

«Такі проекти несуть у собі заряд позитивних емоцій. Цей літак став яскравим елементом мозаїки на картині нашого міста. І це перше, що бачать гості Києва коли виходять з аеропорту» - переконана Галина Богданенко.

Ан-24 - 50-місний пасажирський літак, обладнаний двома турбогвинтовими двигунами. Перший політ здійснив екіпаж льотчика-випробувача Георгія Лисенка 20 жовтня 1959 року. Серійне виробництво літака почалося на початку 1962 року на «Київському авіаційному заводі». Всього, завод виготовив тисячу двадцять вісім літаків Ан-24 різних модифікацій. За кількістю проданих за кордон літаків Ан-24 посів перше місце в СРСР.

За даними Державного підприємства «Антонов», сьогодні більше 430 літаків Ан-24 продовжують працювати в 26 країнах світу.