Інженери зі Стенфорда хочуть навчити електрокари заряджатися на ходу. Кажуть, уже близько до розгадки

Дослідники зі Стенфордського університету повідомили про вдосконалення своєї технології безпровідного заряджання об’єктів, що рухаються. У майбутньому вона дозволить електричним автівкам заряджатися на ходу.
Технологію стенфордські інженери-дослідники Шангуї Фан та Сід Асававорарит розробили ще в 2017 році, але тоді вона могла працювати лише в лабораторних умовах. Нині її вдосконалили настільки, що теоретично в найближчому майбутньому від неї можуть живитися невеликі роботи — приміром, дрони.
«Це суттєвий крок на шляху до практичної та дієвої системи безпровідного заряджання автомобілів та роботів, навіть якщо вони рухаються на великих швидкостях. Для автівок, що рухаються, доведеться збільшити потужність, але не вважаю, що це серйозна перепона. А для підзарядки роботів на ходу вже маємо все, що потрібно», — стверджує Фан.
Найбільш відомим прикладом безпровідної зарядки є телефони — така функція присутня вже кілька років, але для її роботи необхідно, аби телефон лежав нерухомо. До речі, кілька років на ринку також присутні електрокари, які можна заряджати в безпровідний спосіб — але не під час руху.
Технологія безпровідного заряджання пристроїв, що рухається, яку розробили Фан і Асававорарит, працює так:
- створюється магнітне поле, яке коливається з певною частотою;
- воно, своєю чергою, створює резонуючі вібрації в магнітній котушці, де й виробляється електроенергія;
- спеціальний датчик зчитує відстань між генератором магнітного поля та приймаючим пристроєм, аби підлаштовувати частоту — раніше це раніше було головною проблемою безпровідного заряджання «на ходу».
Прототип технології, яку розробили в лабораторії Стенфорда Фан і Асававорарит, може передавати до 10 Ватт електрики на відстань 60-90 сантиметрів за лічені мілісекунди. Наразі, як запевняють дослідники, практична проблема полягає в масштабуванні технології. А наявними засобами вже можна, приміром, підзаряджати дронів, що переносять вантажі на складі.
- Поділитися: