Іван-чай: власна справа на карпатських травах — БІЗНЕС-ПЛАН
Євген і Леся залишили стабільну роботу, щоб поїти українців чаєм. Асаме— іван—чаєм. Рослина, якої дуже багато вКарпатах, має тонізуючі властивості таприємний смак. Тож новоспеченим підприємцям залишилося переконати вцьому покупців і торговельні точки. Якпрацює виробництво чаю «Мольфар»— пряма мова від засновників.
Ідея запустити чайний бізнес виникла за столом, під час чаювання. Ми хотіли зробити експортний продукт, але повністю виготовлений в Україні: від збору й виробництва до пакування та брендингу. А після продажу в Україні планували повністю перемикнутися на Європу.
Наш чай — альтернатива чорному чаю, це не класичний іван-чай, не трав’яний збір. Ми хотіли зробити щось абсолютно інше. Нині в лінійці — 5 позицій по 80 гривень кожна.
Ми вклали в чайний бізнес 50 тисяч доларів. Гроші пішли на обладнання, виробниче приміщення, будівництво сушарки, зарплати робітникам і закупівлю листа. Плануємо, що бізнес окупиться за 2 роки.
Засновники торгової марки чаю «Мольфар» Євген і Леся на своєму виробництві в карпатському селі Фото: Громадське
Листя іван-чаю купуємо в місцевих. Торік платили 15 гривень за кілограм, цього року — 10 гривень. За день можна назбирати 20 кілограмів чаю.
Ми працюємо всього другий рік, але питань наразі більше, ніж відповідей. Однак виробництво — це завжди дуже цікаво.
У нас є таке надзавдання, щоб всі, хто виїжджають з України, везли замість горілки в якості сувеніру наш чай.
Іван-чай на карпатських схилах у період цвітіння. Найкращі місця та період для збору листя чаю підказують зазвичай місцеві знахарі Фото: Громадське
ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН
«Бізнес-план» — спільний проект Громадського і каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
- Поділитися: