ENRU

Бенкет з доставкою: як працює кейтерингова компанія — БІЗНЕС-ПЛАН

Валентин Низковолосов — підприємець та екологічний активіст. Разом з партнером Петром Федоренком вони заснували кейтерингову компанію «Сіль та перець». Як працює його бізнес і з чого все починалося — далі пряма мова.

Наше перше замовлення? Це було жахливо. Це було замовлення для шести дітей, які грали в пейнтбол у наших партнерів — клубу «Гепард». І нам треба було після гри їх нагодувати. Так вийшло, що Петро поїхав, а дітей обслуговували я і його брат. Тобто двоє людей обслуговувало 6 дітей. Це був провал. Пам’ятаю дотепер. Було якраз 6 склянок. І я примудрився одну розламати.

Нині в нас на складі достатня кількість посуду й обладнання, щоб обслужити 500 людей.

На той момент ми готували на домашній кухні, у знайомої Петра. Залучали 2-3 людей. Було важко носити продукти й готові страви з 10-го поверху в пакетах...

У мене не було досвіду готування, обслуговування, адміністрування заходів. Я займався маркетингом. Природно, насамперед я взявся за сайт. А відтак за клієнтів, рекламу, людей.

Ми 2 роки працювали без офісу. Найчастіше молоді підприємці одразу ж хочуть переїхати в офіс. Але переїзд в офіс зовсім не допомагає почати працювати. Кухня в нас була домашня, гроші ми реінвестували насамперед в посуд, а не в офіс. Так тривало 2 роки. Багато можна робити віддалено, тепер ми вибудовую процеси так, щоб вести все онлайн з будь-якої точки світу.

Обслуговування урочистих заходів та весіль Фото: Сіль та перець

Мій улюблений етап роботи — тестування нових страв. Тобто, оновлення великого повного меню. На сьогодні в асортименті 200-300 страв. Ця кількість варіюється в залежності від сезону й формату заходу.

Якщо наш клієнт хоче додати 1-2 страви на свій смак, а в нас є технічна та експертна можливість це зробити, ми підемо на зустріч і постараємося це зробити. Натомість не беремося за замовлення, коли повністю потрібно готувати все меню замовника, це досить складно.

Насамперед ми знайшли партнерів — пейнтбольний клуб. По-друге, налаштували контекстну рекламу й зробили сайт. Далі були особисті контакти та знайомства. Ресурсу на соцмережі ми раніше не мали, тому вирішили: щоб не робити погано, краще вже не робити ніяк. Тепер у нас є СМ-менеджер, що займається обліковими записами у Facebook та Instagram.

Обслуговування бізнесових зустрічей та конференцій Фото: Сіль та перець

Конкурентів багато, до кризи було 50-60 тільки по Києву та області, якщо вірити пошуку в Google. Тобто, на самому початку заходили вже на конкурентний ринок. Але тоді криза поглиблювалася, починалася війна з Росією. Деякі наші замовники казали: ну, наша конференція відбудеться, якщо не почнеться війна. Ось такі були настрої. Другий складний момент був —  девальвація гривні, адже посуд та інвентар для кейтерингу імпортується, відповідно й ціни виросли втричі. Ось у таких умовах стартували.

Починали без стартового капіталу, а тепер у нас є можливість розвиватися не тільки на власні, а й на кредитні кошти. Вони підуть на закупівлю обладнання, кондитерський цех і розвиток конференц-сервісу.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — спільний проект Громадського й каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.