«Київстар» оцінив збитки, завдані внаслідок хакерської атаки

«Київстар» і його материнська компанія Veon провели оцінку фінансових збитків після кібератаки у грудні минулого року. У 2023 році компанія не зазнала суттєвих утрат, однак у 2024—му вони можуть зрости через компенсації для клієнтів.

Про це повідомили в пресслужбі компанії Veon.

Оскільки збій у роботі «Київстару» тривав «обмежений період», Veon не очікує суттєвого впливу на свої фінансові результати за 2023 рік, кажуть у компанії.

Однак там очікують утрат доходу через заходи для «підвищення лояльності клієнтів», які «Київстар» ужив, щоб компенсувати незручності. Veon прогнозує, що через це у 2024 році збитки можуть сягнути приблизно 3,6 мільярда гривень (близько 95 мільйонів доларів США).

Злам «Київстару»

Зранку 12 грудня в роботі одного з найбільших мобільних операторів України — «Київстару» — стався технічний збій. Згодом у компанії підтвердили, що стали жертвою «потужної хакерської атаки». Генеральний директор компанії Олександр Комаров заявив, що зруйнована частина віртуальної ІТ-інфраструктури.

Як зазначається, персональні дані абонентів не скомпрометовані, фахівці працюють над усуненням несправностей. Збій вплинув на зв'язок, роботу банківських терміналів та автоматичні системи в деяких регіонах, наприклад оповіщення чи вимкнення вуличного світла вранці.

Відповідальність за атаку на «Київстар» узяли на себе російські хакери з так званої групи «Солнцепек». У Держспецзв'язку зазначали, що діяльність угруповання може бути повʼязана з Sandworm — підпорядкованим ГРУ елітним підрозділом російських хакерів, які працюють на кремль.

Служба безпеки України відкрила кримінальне провадження за фактом кібератаки на «Київстар» одразу за вісьмома статтями Кримінального кодексу. Одна з версій, яку наразі досліджують слідчі СБУ, — за цією хакерською атакою можуть стояти спецслужби рф.