
«Кожна модель — хоча б раз зібрана моїми руками»: історія успіху власників найбільшого в Україні магазину дитячих меблів

«Найскладніше було вибрати моделі ліжок і матраців на ринку України, які справді підходять за якістю й виглядом. На ринку дуже багато виробників, але частина з них недобросовісна. І нашим завданням було зробити так, щоб люди отримували найкраще. Усі меблі, котрі були продані до сьогодні, хоча б одна моделька — але вона зібрана моїми руками», — розповідає Артем Шурдуков.
Дніпровський підприємець разом із братом започаткував магазин Chado у 2020 році. З часом сімейний бізнес, до управління яким долучилася і братова дружина, маркетологиня Юлія, переріс у найбільший за площею та кількістю товарів магазин дитячих меблів в Україні.
У розмові з журналістами hromadske підприємці зізнаються: саме родинна підтримка мотивувала в найтяжчі моменти бізнесу не здаватися.
«Коли починаєш працювати на себе, а не на якесь підприємство, ти відчуваєш великий страх. Бо ти відповідальний за сім'ю, за себе й за продукт, який даватимеш людям. Але завдяки родині в бізнесі було легше. Бо коли є великі ризики, краще їх проживати разом. У кожного своя думка, яка може покращити спільний результат», — каже Артем Шурдуков.
До започаткування свого «Чада» Артем дев’ять років працював менеджером на виробництві матраців. Тому, вивчивши нішу, зробив висновок: попри немалу кількість продукції, вона все ще не до кінця заповнена.
На початку весь процес довелося організовувати без найманих працівників. У перші місяці Артем із родиною були водночас і директорами, і продавцями, і збиральниками. Самі друкували накладні й прибирали в магазині.
Головне питання на той час полягало в тому, як і де реалізувати товар. Тут «на поміч» прийшов OLX.
«Спочатку ти запускаєш бізнес, щоб заробити грошей. А потім зростаєш і починаєш розуміти, як зробити ринок кращим, як дати людям більше. Тому платформа OLX ідеальна для початківців: не треба робити сайт, ти вже маєш аудиторію, яка хоче купити твій продукт. Треба лише класно, доступно й зрозуміло його показати, щоб клієнт захотів купити», — зауважує Юлія Шурдукова, маркетологиня магазину Chado.

«Дозріти» до великого магазину
Підприємці пригадують: усвідомлення того, наскільки серйозним є їхній бізнес, прийшло з орендою першого торгового приміщення. Коли його облаштували, стало зрозуміло: «здавати назад» надто дорого й важко.
«Відкриття першого магазину — серйозний крок, бо це вже не віртуально. Це вже не про іграшки (спробував, зробив сайт, виклав товар, не пішло — ну гаразд). Ти маєш працювати, реалізовувати товар, у тебе є договір з орендодавцем. Усе стало дуже серйозно», — пригадує Юлія Шурдукова.
Перша орендована площа розташовувалася на проспекті Поля у Дніпрі. Як пригадує Артем Шурдуков, той магазин був невеликим — 170 квадратів у підвальному приміщенні.
Серед товарів були і ліжка для немовлят, і підліткові зі спинкою або з м'якими узголів’ями, і дивани будь-яких розмірів. Крім того, в магазині можна купити також постільну білизну, наматрацники й матраци. Тобто можна облаштувати всю дитячу кімнату, не виходячи з магазину.
«У якийсь момент, коли в нас був цей магазин, ми подумали: а чому б нам не стати найбільшими? Поїздили Україною, подивилися, які є дитячі магазини меблів, і знайшли більшу площу. І зараз — юридично й фактично — ми найбільший магазин — площею в 700 квадратів — в Україні, у якому представлено лише дитячі меблі», — пригадує Артем Шурдуков.

За словами підприємця, на пошуки більшого приміщення наштовхнула саме кількість покупців. Ті приїжджали по товар не лише з усіх районів Дніпра, а навіть із сусідніх областей. Тому питання, чи вартий результат ризику, не виникало.
«Нам знадобилося три роки, щоб “дозріти” до магазину, який став найбільшим серед магазинів із дитячими меблями. Знайти приміщення було досить важко», — зізнається Юлія.
Зараз у Шурдукових один магазин, куди покупці приїжджають з Дніпра, Запоріжжя, Полтави, Харкова та Кривого Рогу. Усе — щоб наживо побачити товар й обрати найкраще для дитини.
«Якщо мене він влаштовує, повірте, це дуже файний продукт»
Габарити магазину дозволяють підприємцям облаштувати складське приміщення, однак мати єдиний склад під час війни ризиковано. Тому їх у Шурдукових 12 і всі «розкидані» Україною на базі підприємств, де й виробляються меблі для Chado. Крім того, у планах є створення мережі магазинів по Україні. Однак ці амбіції втілять у життя тоді, коли закінчиться війна.
«Ми щодня займаємось покращенням нашого асортименту в аспекті співвідношення якості та ціни. Але, як на мене, у ліжку найважливіше — якість. Дизайн кожен вибирає під себе, але меблі повинні служити за призначенням. Вони мають бути міцні та надійні, матраци — якісні. І власні потреби моїх дітей впливають на асортимент, який у нас є. Ти зсередини їх бачиш, тому робиш і замовляєш товар як під себе. І якщо мене він влаштовує, повірте, це дуже файний продукт», — розповідає Артем Шурдуков.
Ліжка — не єдиний предмет меблів у дитячій кімнаті, до якого підприємці ставляться дуже прискіпливо. Так само обачно продавці Chado та його власники ставляться до матраців. Артем Шурдуков наголошує: багато дорослих мають проблеми зі спиною саме через неякісні матраци, на яких доводилося спати в дитинстві.
«Чому наше покоління сидить трішечки згорбившись? Тому що ми спали на неякісних ліжках. Це впливає навіть на поставу й те, як ти сидиш. Але якщо вибрати правильний матрац, питань у дорослому віці не буде. Хоча скажу, як є: немає “найкращого” чи “найгіршого” матраца. Є дуже багато факторів для підбору дитячого матраца: вік дитини, її вага, вид ліжка тощо. Усе це важливо. І з усього нашого асортименту продавці радять саме те ліжко, яке справді підійде дитині», — зауважує Артем Шурдуков.
Батьки зазвичай доволі прискіпливо ставляться до всього, з чим взаємодіятиме їхня дитина. Не менш важливим критерієм, ніж вигляд і якість, залишається безпека дитячих меблів: чи є там бортики, наскільки безпечною фарбою покриті меблі, яка їхня функціональність.
Юлія зізнається: до кожних батьків потрібно знаходити індивідуальний підхід. І коли маєш власних дітей, то зрозуміти потреби значно легше, як і знайти спільну мову.
Реальність, що збігається з картинкою
Значну частину меблів Chado підприємці реалізовують через соцмережі та платформу OLX.
«Я вважаю, ми зробили неможливе, бо меблі справді важко купувати в соціальних мережах. Головний секрет продажів — максимально детально показати меблі, щоб, коли людина отримає їх, вона побачила, що реальність збігається з картинкою.
Окрім того, ми регулярно робимо знижки. Наприклад, у нас є місяць акційних пропозицій, інколи ми на довший термін їх запускаємо. Найпопулярніша пропозиція — ліжко плюс матрац. У магазині це бувають ексклюзивні знижки, яких немає в мережі. Решту ж можна моніторити на нашому сайті, в Instagram чи на OLX», — пояснює Юлія.

Уперше менеджери OLX сконтактували з підприємцями після замовлень бізнес-пакета оголошень. Коли Юлія та Артем сказали, що хотіли б співпрацювати заради більших продажів, розпочалося найцікавіше: дослідження ринку та популярних товарів Chado.
«Менеджери питали, чи зрозуміла нам платформа, пропонували вигідні тарифи, нові функції. Пам'ятаю, у нас завжди були нестандартні запити, тому їм потрібен був час на відповідь. У менеджерів ми питали, як покупці шукають меблі, які запити пишуть, щоб знати, як нам писати заголовки оголошень. І особливо цікавою була статистика йгеографія наших продажів. Відразу було зрозуміло, де попит більший, де менший. Ми досі працюємо з цим, бо не зовсім розуміємо, чому деякі регіони купують меблі менш активно», — розповідає маркетологиня.
Юлія Шурдукова також зауважує: особисто її OLX дивував своїми продажами — майданчик настільки конкурентний, що його можна розвивати як власний сайт. OLX допоміг зрозуміти й популярні товари Chado — за кількістю переглядів та збережень.
«Зараз ми почали давати більше оголошень, змінили асортимент і опис. На початку, коли ми тільки почали продавати через OLX, ми робили оголошення “великими мазками”. А коли бізнес стабілізувався, почали пропрацьовувати деталі — робити більше оголошень, додавати більше меблів, “гратися” з фотографіями», — каже Юлія.
Контентом для сайтів Chado займається вже окрема частина команди: і СММ-менеджери, і оператори, і дизайнери, які працюють з банерами. Головне завдання — зробити контент різноманітним і ненудним. Частково в цьому допомагають і тренди.
«Ми намагаємось знімати тренди, які поділяємо і які в Україні набирають обертів. Один з тих, які мені найбільше подобаються, це відео “Успіла”, про вимкнення світла. Пам’ятаю, у нас на відео вагітна жінка “успіла” купити дитяче ліжечко», — усміхається маркетологиня.

Магазин, у якому хочеться купувати
Підприємці достеменно не знають, наскільки вони заповнюють нішу дитячих меблів в Україні. Однак впевнені: жодна ніша в країні не заповнена настільки, щоб ніхто «новенький» не зміг досягнути в ній успіху. Тому головне, на їхню думку, — цілеспрямовано рухатися вперед, працювати й не дозволяти собі «здавати назад».
«Коли щось йде не так, слід зупинитися, проаналізувати й зробити так, як треба. Особисто моя порада початківцям-підприємцям: спочатку все сплануйте, прорахуйте, а тоді робіть. Просто робіть. Попередній аналіз можна зробити на базі “10 кроків візиту торгового представника” — універсальних порад, як підготуватися до успішних продажів та якими знаннями необхідно володіти наперед. Ті самі поради можна інтерпретувати в підготовку й планування будь-якого бізнесу», — радить Артем.
Для Юлії ж особиста мотивація розвиватися в бізнесі — бажання лишитися в пам’яті у покупців. Аби ті, думаючи, що їм потрібно щось купити для дитини, відразу згадували: «О, так по це ж треба йти в Chado».
Крім того, на думку Артема та Юлії, важливо мати у своїй команді надійних людей — не лише у професійному, а й в особистісному плані. Підприємці визнають: знайти «своїх» людей, які йтимуть за тобою чи поруч, дуже важко. Однак їхні продавці — саме такі й можуть задовольнити покупця з будь-яким запитом.
«Підприємцю завжди важко знайти гарний персонал у свій бізнес. Для нас це мають бути люди з досвідом у продажах, які люблять дітей, розуміються на товарах, готові вивчити великий асортимент меблів: чим вони відрізняються, їхні особливості. Тобто має бути й бажання навчатись, і вміння продавати, і чесність», — зауважує Юлія Шурдукова.
Вона додає, що молоді підприємці, які хочуть відкрити власний магазин, мають поставити себе на місце покупця. І коли вони чітко усвідомлять, що хочуть продавати і якою буде категорія покупців, відштовхуючись від цього, і потрібно облаштовувати торговельну площу.

«Щоб у магазин хотілося заходити й щось купити, до нього має бути легкий доступ. Якщо працюєш з мамами й дітками, а це наш основний клієнт, то обов'язково має бути пандус, яким зможе заїхати мама з візочком чи дітки з самокатами. Має бути гарне освітлення магазину, щоб було добре видно меблі. Треба продумати, як магазином ітиме людина, щоб проходи не були завузькі, а ними можна було пройти удвох. Зовні вас також має бути видно, тож подбайте про вивіску. Тут краще вибрати мінімалістичний варіант, який пояснить, що продається в магазині», — радить Юлія Шурдукова.
Наостанок маркетологиня додає: головне, що мусить мати успішний бізнес, — це доброзичливого продавця, який відповість на всі запитання клієнта.
Матеріал опубліковано на правах реклами. Над текстом працювали: журналістка Аліна Євич, редакторка Марія Смик, дизайнерка Мирослава Мохнацька , креативна продюсерка Катерина Вишнева.
- Поділитися: