УКРАЇНА

Усе в шоколаді: як працює крафтове виробництво — БІЗНЕС-ПЛАН

26 грудня, 2017 21:24
УКРАЇНА/Усе в шоколаді: як працює крафтове виробництво — БІЗНЕС-ПЛАН
Зберегти
Вигляд
Як створити крафтове виробництво шоколаду, не маючи великих інвестицій, та чи обов'язково змагатися з гігантами індустрії?

 Андрій Мокряков, аналітик бізнесу в Pro Consulting

З початку незалежності України спостерігався економічний спад, падали доходи населення, а позаяк шоколад і кондитерські вироби не є предметами першої необхідності, виробництво та місткість ринку істотно скорочувалися. Закривалися найбільші фабрики,  до кінця 90-х залишилася невелика кількість підприємств. Ті, хто тоді вижив, сьогодні і є найбільшими: Roshen, АВК, «Світоч».

Поступово криза минає, ринок почав жвавішати, покращилася якість продукції, почали поставляти за кордон, наші фабрики навіть вийшли на лідерські позиції у світі (йдеться про рейтинг Топ-100 світових кондитерських брендів — ред.).

 Олександра Анцюнас, співзасновниця Spell

Наші цукерки — це незвичне у звичайному. Ми поєднуємо сир дорблю з бананом, козячий сир — з білими грибами, гауду — з бергамотом. Ми не прагнемо робити те, що роблять інші, нам це не цікаво, нам цікаво вражати.

Почалося все з базового опрацювання рецептів: ми накидали штук 50 ідей для цукерок, що хотіли б зробити. Ми мали амбітні плани  створити за місяць 15 смаків. За фактом витратили 3 місяці. Ми  дуже багато їли, дуже багато списували. Це були безперервні операції, коли ми їли й плювалися, їли й плювалися, і лише потім нам сподобалося.

Я вам чесно скажу: наш перший бізнес-план, який ми писали — не спрацював. Як і другий. Як і третій. У табличці теоретично ти мільйонер, на практиці ж усе дещо інакше.

  Віталій Іванов, співзасновник Spell

Ця любов з’явилася з бренду бельгійського шоколаду. Саме шоколатьє з Бельгії та Франції надихають усіх шефів по всьому світу. Після спілкування з ними, ми занурилися у світ шоколаду й зрозуміли, що цього дуже не вистачає Україні. Тому ми поставили за мету донести українському споживачеві, яким може бути шоколад.

 Сергій Радаєв, засновник «Солодке зi Львова»

Мій бізнес почався в серпні 2017-го. У нього я вклав усього 2000 гривень, за 2 тижні ми подвоїли продажі, а в грудні я планую дохід у 100 000 гривень.

Було дуже багато гіркого досвіду: бізнес оформлення весіль, бізнес з кав’ярнями, з вуличною їжею, бізнес із сувенірними крамницями. І завше воно якось не клеїлося, не знаю чому. Можливо, не віддавав себе повністю або це не моя ніша була.

І по суті 2000 гривень, з яких усе почалося, не були моїми грошима, адже на той момент у мене була криза в житті, реально грошей не було. Ці гроші мені подарувала мама, і я думаю, що завдяки їй, завдяки енергетиці цих грошей все закрутилося і росте в геометричній прогресії.

Нині це все робиться для моєї сім’ї, для мого маленького сина, якого звуть Давид, для моєї дружини, яка завжди мене підтримує, чим би я не займався.

Це місце, де народжується наш шоколад. Спочатку в мене були дружні умови, це допомогло стати на ноги. Тепер я плачу 3000 гривень оренди. І класно, що я можу не сидіти на шиї.

Моє виробництво — цей стіл. Дехто вважає, що для виробництва потрібні заводи й механізовані лінії, але моє виробництво — це стіл, мікрохвильова піч, кілька місткостей для шоколаду й одна з трьох форм, яку я колись поставлю напевно в рамку.

Технологія дуже проста: ми підігріваємо шоколад, змішуємо з холодним, потім знижуємо температуру, щоб какао-масло правильно кристалізувалося, в процесі виготовлення додаємо інгредієнти.

Це наша з дружиною суперідея бомбезної обгортки, вона друкується на принтері зі звичайного картону. Бути виробником — це не означає бути магнатом. Я думаю, це означає піднімати українську економіку й любити свою справу.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — спільний проект Громадського й каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.

Пов`язані новини