Квітковий кутюр’є: як влаштований бізнес у весільній флористиці? — БІЗНЕС-ПЛАН
Від чого залежить вартість квіткових композицій? Вітчизняні рослини чи імпортні — що обирають флористи? Як привабити клієнта, ефективно використовуючи соцмережі? Чи існує авторське право на флористичні композиції — відповіді шукаємо в Бізнес—плані.
Наталія Лук'янченко за освітою художник, але в Україні у світі весільної флористики її називають Квітковий Кутюр'є. У флористичному бізнесі Наталія вже більше 20 років. Вона працювала в десятках квіткових магазинів і на найбільшому столичному ринку. Але власну справу у весільній флористиці розпочала тільки 5 років тому.
Каже, конкуренція на ринку весільної флористики достатньо жорстка. Лише у столиці подібні послуги пропонує понад півсотні квіткових магазинів. І приблизно стільки ж — незалежних декораторів-оформлювачів. Що ж робити, щоб клієнт вибрав саме вас? І як вижити в цьому бізнесі, враховуючи його сезонність?
Відповідь — диверсифікуватися і якнайбільше уваги приділяти піару.
«От ви зробили шикарний проект весілля, у вас гарні фотографії, ви можете зробити допис про це. І у вас під дописом з’являється кнопочка «просувати», ви можете клікнути на цю кнопочку і в фейсбук є чудова опція – таргетинг. Ви можете вибрати, що цей пост будуть бачити люди, наприклад, з Києва, дівчата такого-то віку, і які поставили у себе в статусі «заручена». Тобто ви настільки максимально звужуєте аудиторію, що ви по факту показуєте цю рекламу виключно своїй цільовій. Для того, щоб вийти в якомусь журналі, вам необхідно заплатити 1000-4000 грн. Для того, щоб запустити рекламу в фейсбук, на просування одного поста у вас мінімальний бюджет — це один долар, а для того, щоб запустити тізери на сайт у вас мінімальний бюджет – це 5 доларів» — радить експерт з просування у соцмережах Тетяна Мокренко.
Розповідаючи про всі тонкощі бізнесу, Наталія зізналася, що не раз виявляла фото своїх робіт на сайтах інших флористів. Ми поцікавилися у юристів, що їй робити в такій ситуації. “Об’єктів прав інтелектуальної власності у даному випадку у нас є два. Перший - це об’єкт ужиткового мистецтва, це саме флористичний твір, якщо його можна так назвати, композиція. Другим об’єктом є звичайно, фотографія. Тобто виходить, що й нас є два автори, і два об’єкти. Звичайно ви можете звернутися до судових способів захисту свого права. У нас в Україні закон про авторське право і суміжні права – прекрасний закон, передбачає декілька варіантів захисту прав. Включно з відшкодуванням збитків, і взагалі виплату компенсації в силу самого факту порушення. І компенсація в принципі звучить доволі непогано. Від 10 до 50 000 мінімальних заробітних плат», — каже юрист Назар Поливка.
Слід враховувати, що, навіть зустрівшись з нареченою, яка побачила рекламу в соціальних мережах, флорист не може бути впевненим, що замовник зупинить свій вибір саме на ньому. З кожним роком клієнт стає більш вимогливим. Тому флористу потрібно не просто здивувати, але і перевершити очікування.
На зустрічах з клієнтом обговорюється все до дрібниць. Від арки для виїзної церемонії до бутоньєрки нареченого. А якщо флорист ще не працював в обраному молодятами ресторані, він обов'язково знайомиться з локацією задовго до святкової події. Остаточне рішення про подальшу співпрацю наречені озвучують тільки після побаченої презентації. А що стосується бюджету, то він з обговорюється ще до зустрічі — в телефонному режимі.
Ось середні розцінки на послуги весільного флориста:
Букет нареченої — 3000 грн.
Президія молодих — від 8000 грн.
Арка для виїзної церемонії — від 8 000 грн.
Шатер для виїзної церемонії - від 10 000 грн.
Кенді-бар — від 3000 до 5000 грн.
Оформлення шампанського та келихів — 500 грн.
Бутоньєрка нареченого — 70 грн.
Почувши таку суму, деякі наречені одночасно звертаються до декількох флористів з надією знайти бюджетний варіант.
«Є така група в фб флористів-декораторів, вона закрита. І ось дуже часто хтось шукає якийсь декор... золоту рамку і ще щось, якісь моменти, за якими ти розумієш. О, це ж моя презентація. Це ж хтось робить прорахунок на те весілля, яке мені потрібно прорахувати», — розповідає Наталія. Словом, легкі та витончені квіткові композиції з точки зору бізнесу виявляються набагато складнішими.
«Бізнес-план» — новий проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.
- Поділитися: