ENRU

«Листи» Порошенка до ФСБ, опубліковані грузинським ЗМІ — фейк — прес-служба президента

«Листи» Порошенка до ФСБ Росії, опубліковані грузинським телеканалом «Руставі-2» — фейк, заявляють у прес-службі президента.

В Адміністрації стверджують, що оприлюднені так звані «документи» від імені Петра Порошенка є «низькопробною підробкою та фейком, виготовленим і закинутим телекомпанії Руставі-2 спецслужбою Росії».  

«Прес-служба Адміністрації Президента звертається до ЗМІ з проханням не поширювати фейкову інформацію, що носить явно замовний з боку країни агресора характер. А з боку медіа, які поширили неперевірену інформацію, зокрема «Українська правда» і Newsone, розраховуємо на публічне вибачення», — ідеться у заяві Адміністрації. 

13 січня грузинський телеканал «Руставі-2» опублікував матеріали, які називає «зверненням»  Петра Порошенка до ФСБ Росії, датоване лютим 2007 року. У них він буцімто обіцяє не діяти «проти інтересів Росії».

3 лютого 2007-го року на той час народного депутата Порошенка не впустили на територію РФ. Російське МЗС заявило тоді, що заборона на в'їзд — відповідь на «недружню акцію української сторони».

У матеріалах, які «Руставі-2» називає «зверненням до ФСБ», йдеться про те, що заборона в’їзду — необґрунтована, оскільки підписант «не має стосунку до антиросійської кампанії Ющенка, діє в інтересах Росії — займається залучення крупних інвестицій, створює робочі місця для росіян. Є одним із засновників «Партії регіонів».

У «зобов’язанні» до ФСБ йдеться:

«Я, громадянин України Порошенко Петро Олексійович 26.09.1965 р.н, в період перебування на території Російської Федерації зобов'язуюсь неухильно дотримуватися російського законодавства, не брати участь в діяльності, спрямованій проти інтересів РФ».

У матеріалах також зазначено, що підписант регулярно відвідує Санкт-Петербург, де проживають «батьки дружини мого сина Олексія». Утім син Порошенка, Олексій, одружився із росіянкою Юлією Аліхановою лише 2013 року.

Цей лист начебто Порошенко написав після того, як його затримали в Росії через зв'язки з Віктором Ющенком (на той час Ющенко був президентом). У ньому він просить пояснити, за що його затримали, адже ніколи не порушував законів Росії.

Грузинський телеканал «Руставі-2» — одне з найпопулярніших грузинських ЗМІ, новина про «лист» до ФСБ — головна на сайті каналу. Коментарі до матеріалу дають, зокрема, і представники «Руху нових сил» Саакашвілі.

За часів його президентства, телеканал займав провладну позицію і лишається прихильним до екс-президента та критичним до чинної грузинської влади.