Між Україною та Польщею тестують маршрут євроколією

У тестову поїздку євроколією вирушив поїзд, який за кілька місяців дасть старт сполученню між Варшавою та Рава—Руською з пересадкою на Львів.

Про це повідомляє Міністерство інфраструктури України.

Тестово-випробувальну поїздку здійснили євроколією з Любліна до Рави-Руської у Львівській області. Передбачається, що далі з Рави-Руської до Львова пасажирів довозитиме поїзд «Укрзалізниці» вже на українській колії.

«Запуск сполучення між Варшавою, Любліном, Рава-Руською та Львовом дозволить задовольнити величезний попит українців на зручну логістику поїздом до та з польської столиці, а також розвантажити автомобільні пункти пропуску», — зазначив віце-прем’єр-міністр з відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

У Мінінфраструктури зазначили, що відновлений залізничний пункт пропуску у Рава-Руській не обслуговував пасажирів понад 20 років.

«Укрзалізниця» відновила ділянку євроколії довжиною 8,4 км та відреставрувала вокзал на станції Рава-Руська.

Після тестової поїздки польській стороні знадобиться декілька місяців для розгортання повноцінного митно-прикордонного контролю та завершення формальностей, після чого буде оголошено дату старту регулярного сполучення.

Євроколія в Україні

Європейська колія має ширину 1435 мм. Такою шириною користується приблизно 60% з усіх залізниць. Проте ширина колій в Україні переважно більше — 1520 мм. Так склалося ще з часів російської імперії та Радянського союзу.

Тільки залізниці України, що прилягають до Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини, мають ділянки з європейською шириною.

Перед повномасштабним вторгненням рф Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії. Планувалося, що час у дорозі між Києвом та Варшавою займатиме до чотирьох годин.