Міжнародні фестивалі є ефективним методом культурної дипломатії – куратор CULTURESCAPES
«Культурна дипломатія, як і будь-яка інша, потрібна для того, щоби країна мала своє обличчя поза своїми межами. Але для того, щоби мати, що показати назовні, треба спочатку мати це обличчя для себе», - розповіла Катерина Ботанова, спів-кураторка фестивалю CULTURESCAPES, Швейцарія та експертка Платформи стратегічних ініціатив «Культура-2025».
Експертка наголосила, що для України є вкрай важливим використовувати інструменти культурної дипломатії, оскільки зараз, коли Україна випадає зі стрічки політичних чи військових подій, вона повністю випадає з поля зору пересічного європейця.
На думку Катерини Ботанової, є три основні методи провадити культурну дипломатію. По-перше, це може бути створення культурних інститутів закордоном, це може бути ціла мережа, на зразок Британської Ради, чи Інституту Сервантеса, чи Гете Інституту. «Це нормальний шлях, який полягає в тому, що країна має своє культурне представництво за кордоном», - пояснила експертка.
«По-друге, набагато менш затратною, але не менш ефективною може бути модель проведення всередині країни декількох потужних міжнародних фестивалів. Такою моделлю користується Ісландія. В них немає ресурсів створювати культурні інститути закордоном. Водночас, у них унікальний ландшафт, і їм вигідно, щоби люди приїжджали до них. Тому маленьке місто Рейк’явік має 40 фестивалів щороку». До того, все пораховано: «ісландці знають, скільки грошей в місто приносить кожен фестиваль через готелі, ресторани та інші туристичну мережу».
- Поділитися: