«Май нейм із»: як працюють мовні школи — БІЗНЕС-ПЛАН

Watch on YouTube

Чидобре українці знають іноземні мови й чипоспішають їхвивчати? Чиможе бути прибутковим бізнес мовних шкіл і яку нішу вньому обрати? Бізнес—план шукає відповіді увласників приватних навчальних закладів.

 Богдан Гороховський, засновник школи німецької мови «Академія Аахен»

Відкрити школу німецької мови вирішив з ідейних міркувань: щоб вступити до закордонного вишу, потрібно знати мову. Я свого часу так і зробив.

Мені здавалося це вигідним бізнесом. Хто відмовиться від того, щоб учитися в Німеччині? Із ситуацією на ринку я був не надто обізнаний.

Я взагалі не розраховував, що проект затягнеться. Щойно ми запрацювали, почалися складнощі. Питання викладання й викладачів проходить червоною лінією через усю нашу діяльність, адже викладач — головна фігура в школі. Були такі, хто знали німецьку, але не вміли викладати. Інші могли викладати, але не розуміли суть відносин між викладачем і школою.

Якщо в тебе є непогане приміщення, усе гаразд з рекламою, є викладач і він цікавий, то відбою від клієнтів не буде, це факт. Це бізнес з мінімум 50% рентабельністю.

Якщо ви хочете викладача-носія мови з Німеччини або Австрії, розраховуйте щомісяця платити 2000-3000 євро, але це нерентабельно.

 Руслан Нінік, засновник мережі шкіл Green Forest

Дефіцит на ринку страшний. Можна кинути камінь у бік міністерства освіти: фахівців або не готують узагалі, або готують погано. Не вивчаються сучасні методики, деякі фахівці, як нам здається, не мають належного рівня англійської мови.

У 2001 році можна було починати зі смішних грошей. Насправді в нас їх не було. Ми починали з 200 доларів, у першій нашій групі було 16 учнів. 2 роки грошей ми не бачили — усе, що було, вкладалося назад. Лише за 3 роки ми з дружиною почали брати щось на власні зарплати. Ми пройшли шлях із самого початку. Але нині ввійти на цей ринок не так просто. Потрібні зовсім інші гроші.

Щоб зняти приміщення, треба мати 150-200 гривень за м². Ідемо далі: ремонт, меблі — сюди закладаємо 40 000 гривень. Викладацький склад — важливе й складне питання. Ринок України не готує достатню кількість викладачів. Ринок платить викладачеві від 80 до 200 гривень за годину навчання. Далі сайт, це 30-50 000 тисяч. Починаємо рекламну кампанію. Тут теж буде непросто, тому що ціла низка рекламних носіїв вам недоступна. Інтернет — це 200-800 гривень на кожного студента.

Ми витрачаємо в середньому 450 гривень, щоб людина прийшла на тестування. Усе, далі треба цю людину втримати. Важливо, щоб про вас говорили, щоб у вас був перехід з рівня на рівень. Тому що тільки на рекламних зусиллях нічого не вийде.

Я б хотів попросити нових підприємців заходити на ринок по можливості з якимось оригінальним продуктом, адже ринок переповнений однаковою пропозицією. Комунікативна методика, 2-3 рази на тиждень за середні гроші за британськими підручниками.

 Оксана Ковчан, засновниця школи англійської та німецької мов Edelweiss-Lessons

Коли були складності, я навіть хотіла закриватися. Тому що ми  далеко від метро, ​​про нас мало хто знає, водночас шкода роботи, витраченої на рекламу й на все це.

Що стосується сезонності, влітку це абсолютно неприбутковий бізнес. Улітку ми, загалом, працюємо якщо не в мінус, то в нуль так точно.

Місце знайдеться, але за останні 2 роки курсів стало надто багато, чи не в кожнім будинку школа. Німецької менше, але англійська нині всюди.

 Яшар Фазилов, засновник літнього табору для Вивчення французької «Клаб Люм’єр»

Насамперед я б хотів сказати: якщо вважати це сухим бізнесом, може це й піде, але мені здається до школи варто ставитися з душею. Складаючи програму, ми проживаємо її щодня. Необхідна любов до справи. По-друге, потрібно мати команду. Її треба навчати, що не завше виходить, але робити це необхідно.

Складно знайти відповідальних партнерів. Приміром, на потрібні дати для літнього табору довелося шукати нове приміщення ледь не останньої хвилини. Було таке, що ніхто не міг точно назвати вартість перевезень і точний час виїзду. Коли не маєш достатньо інформації, важко щось планувати.

ДИВІТЬСЯ УСІ ВИПУСКИ ПРОГРАМИ БІЗНЕС-ПЛАН

«Бізнес-план» — спільний проект Громадського й каналу «Настоящее время» про малий і середній бізнес в Україні.

Підписуйтесь на наш канал у Telegram