Міжнародна слідча група у справі про катастрофу рейсу MH-17 опублікувала звіт про хід розслідування збитого Боїнга-777 у небі над Донбасом у 2014 році.

Міжнародна слідча група у справі про катастрофу рейсу MH-17 опублікувала звіт про хід розслідування збитого Боїнга-777 у небі над Донбасом у 2014 році.

Про це повідомляється на сайті прокуратури Нідерландів. У документі описані шість аспектів розслідування: дослідження сміття, польовий офіс в Києві, збір зразків ґрунту на спірній території, дослідження системи озброєння, спільна робота у слідчій групі, юридична допомога.

На голландській авіабазі Гілз-Рейен експерти збирають по частинах фюзеляж збитого Боїнга.

У звіті нагадується, що представники слідчої групи влітку минулого року відвідали район катастрофи на Донбасі і зібрали зразки ґрунту з місць, яких ймовірно міг бути здійснений запуск ракети.

Хімічний аналіз повинен встановити чи підходять ці зразки для використання в якості речових доказів.

Вони також намагаються знайти уламки ракети, якою ймовірно був збитий літак.

У звіті розповідається, що слідчі отримали зразок ракети «Бук», який вони розібрали, щоб зрозуміти з чого складається ракета.

Окрім того, у звіті опублікована задня частина ракети «Бук», яку виявили на місці падіння літака. Так звана частина ракети Venturi призначена для випуску метального газу, що подібно до вихлопів автомобіля, йдеться у звіті.

Слідчі підкреслюють, що вони мають визначити, яку зброю було використано, хто її використовував, звідки був зроблений запуск, яким чином був знищений літак, і чи було його знищено випадково або навмисно.

Минулого тижня цей звіт про хід розслідування був направлений родичам жертв авіакатастрофи.

До складу міжнародної слідчої групи входять представники прокуратури і поліції Нідерландів, Австралії, Малайзії, Бельгії та України.

Остаточні підсумки розслідування будуть опубліковані восени цього року.

У Нідерландах 13 жовтня на авіабазі Гілзе-Райен оприлюднили результати техічного розслідування катастрофи рейсу МН17. За висновками розслідування, характер уражень чітко вказує на конкретну модель ракети - 9N314М. Вона розірвалася в кількох метрах від лівої частини кабіни літака.

Росавіація виступила з офіційною заявою, коментуючи публікацію технічного звіту по розслідуванню катастрофи рейсу МН17, у якій заявила, що уражальні елементи, знайдені на місці падіння Боїнгу, не відповідають вказаним у звіті Ради безпеки Нідерландів.

Напередодні нідерланського звіту російський збройний концерн Алмаз-Антей з посиланням на власну симуляцію заявив, що літак не могли збити з «Буку» нової модифікації.

Росавіація направила Нідерландам листа в якому стверджується, що нідерладські фахівці неправильно визначили просторове положення ракети щодо літака в момент його ураження і зону її пуску.

Засновник Bellingcat Еліот Гіґґінс назвав звіт росіян «демонстрацією для російських ЗМІ».

Літак Boeing 777, що здійснював рейс MH17 (Амстердам - ​​Куала - Лумпур), було збито 17 липня 2014 поблизу Тореза Донецької області. Загинули всі, хто перебував на борту - 298 осіб. Тіла загиблих з місця аварії доставляли на поїзді до Харкова, потім транспортували літаками в Нідерланди.

Основну частину уламків з місця аварії вивезли в 2014 році.

За даними представників української влади, а також кількох незалежних досліджень, літак збили з територій донецьких бойовиків за допомогою зенітногоракетного комплексу Бук, переданого їм Росією. Росія неодноразово заперечувала свою причетність до авіакатастрофи, пропонуючи різні версії вини України.

Поділитись: