Обережно, чутливий контент: як не потрапити під обмеження YouTube

Обережно, чутливий контент: як не потрапити під обмеження YouTube
hromadske

У 2022-му українці сповна відчули на собі вимогливість соцмереж щодо «неприйнятного» контенту. Facebook та Instagram регулярно блокували дописи та сторіс про війну. А YouTube накладав обмеження на репортажі з фронту і «чутливу» реальність з України.

Наші колеги Bihus.Info разом з експертами із просування в YouTube вирішили розібратися, що найбільше впливає на оцінку контенту, а також захотіли допомогти колегам просувати важливі відео й уникати обмежень із боку платформи.

Два типи проблем

Щоб розібратись, який контент «не любить» YouTube, варто розуміти, що більшість проблем діляться на два типи — обмеження монетизації та інші обмеження (як-от 18+). Але якщо у відео наявні критерії, котрі YouTube визнає такими, що не підходять під монетизацію, і їх не можна вирізати чи заблюрити, автор каналу може власноруч позначити їхню наявність.

Точність оцінок придатності до монетизації є позитивним маркером каналу, тоді як регулярні позначки «нічого з вищепереліченого», які суперечать вмісту, негативно впливають на репутацію каналу.

Щодо того, чи впливає наявність монетизації на просування конкретного відео, існують різні погляди. Проте критерії зняття монетизації часто є передумовою і більш серйозних обмежень. А тому на них точно варто звертати увагу.

Ненормативна лексика: матюкайтеся солов’їною

Контент може бути непридатним для показу реклами, якщо в ньому використовується нецензурна лексика чи вульгарні висловлювання на початку або впродовж усього відео. Епізодичне використання нецензурних слів може бути прийнятним для монетизації контенту (зокрема музичних відео).

Звичайно, краще обійтися без матюків і лайки у відео. Але є випадки, коли це неможливо. Зазвичай відео з ненормативною лексикою нормально монетизується, але важливо дотримуватись таких правил:

  • жодних матів на першій хвилині відео, у назві та на прев’ю;
  • не перебрати міру з матюками. Якщо ви будете вставляти у відео «триповерхові» конструкції, то дуже велика ймовірність жовтої монети на відео;
  • не вживати англомовні матюки — за них із дуже великою ймовірністю дадуть жовту монету, навіть за одну-дві таких лайки у відео. А от українську лайку алгоритм YouTube поки що не дуже добре розрізняє, тому краще матюкайтеся солов’їною.

Ще один нюанс. Дехто полюбляє запікувати матюки у відео. Цього краще не робити. До запікувань алгоритм YouTube чомусь ставиться ще гірше, ніж до самої лайки. Якщо не хочете, щоб її чули глядачі, мати можна приглушити чи замінити якимись нестандартними звуками (журчання води, дзеленчання монет тощо).

Насильство

Контент вважається непридатним для показу реклами, якщо основний акцент у ньому робиться на сценах крові, насильства чи травмування без надання додаткового контексту. Якщо сцени насильства з’являються в контексті новин, освітніх, художніх і документальних матеріалів, це братиметься до уваги. Наприклад, якщо відео містить авторитетний журналістський репортаж про подію, пов’язану з насильством, його можна монетизувати.

Сцени насильства у роликах із демонстрацією нередагованого процесу гри зазвичай не перешкоджають монетизації; однак відео, змонтоване з численних сцен невиправданого насилля, не підходить для розміщення реклами. Це стосується всіх ігор (як реалістичних, так і нереалістичних).

Це правило застосовують для обмеження монетизації, якщо у відео є зображення мертвих тіл людей (іноді навіть якщо самого тіла не видно, воно в поліетиленовому мішку чи прикрите чимось) і тварин. Майже гарантовано обмежать монетизацію в разі зображенні слідів побоїв, травм чи поранень (особливо зі слідами крові), навіть якщо травми чи поранення вже оброблені та перев’язані.

Також дуже велика ймовірність того, що монетизацію обмежать, якщо на відео є сцени насилля (наприклад сутичок із правоохоронними органами) чи сцени боїв, вибухів, пострілів артилерії/танків/мінометів великим планом із видимим полум’ям зі ствола. Часто монетизація обмежується, якщо на відео є результати недавніх боїв (будинки чи техніка, що палають).

Іноді монетизацію обмежують (або навіть маркують 18+), якщо у відео просто розповідається про певні трагедії з описом деталей, які дозволяють легко уявити всю сцену трагедії/вбивства/тортур.

Контент для дорослих

Відео вважається непридатним для показу реклами, якщо в його назві чи на обкладинці демонструється контент відверто сексуального характеру. Незначні винятки робляться для музичних кліпів та освітніх відео зі статевого виховання, де немає натуралістичного контенту. Це правило стосується як реального фільмування, так і згенерованих на комп’ютері візуальних матеріалів. Контент відверто сексуального характеру вважається непридатним для показу реклами, навіть якщо він позиціюється як гумористичний.

Тут досить зрозуміло. Може бути обмежена монетизація всього, що спрямовано на сексуальне збудження людини: оголені тіла, відверті костюми чи танці, зображення статевих органів чи сексуального акту, його імітація або навіть непристойні анекдоти.

Особливо уважним треба бути, якщо у кадрі є діти чи неповнолітні. В такому разі заборонено їх показувати навіть у плавках чи купальнику (а також у коротеньких шортиках чи спідничках). Це правило для дитячого контенту було введене після кількох гучних скандалів у YouTube через дописи педофілів під відео з дітьми.

Контент, який може шокувати

Контент, який може сильно засмутити, викликати відразу або шок, може бути непридатним для показу реклами. Однак завжди береться до уваги контекст, тому в певних випадках контент із приголомшливими елементами без цензури може бути придатним для показу реклами.

Цей пункт найчастіше застосовується у разі зображення хірургічних операцій, обробки туш, поїдання живих тварин — загалом усього, що може викликати шок чи відразу в пересічного глядача.

Шкідливі чи небезпечні дії

Контент вважається непридатним для показу реклами, якщо в ньому пропагуються шкідливі чи небезпечні дії, які можуть призвести до серйозних фізичних, емоційних або психологічних травм.

До цього типу порушень належить демонстрація будь-яких дій чи заклики до дій, які можуть зашкодити глядачеві у разі повторення або виконання. Наприклад, челенджі, де потрібно випити якусь отруйну рідину чи ковтнути лезо, засунути цвях у ніс або пальці в розетку, стрибнути з 2-3 поверху, лягти на залізничні рейки, проїхатися на підніжці тролейбуса.

Сюди ж входять заклики не робити чогось, якщо це може завдати шкоди людині. Наприклад, не вакцинуватись проти коронавірусу чи не користуватися засобами контрацепції під час статевого акту з новим партнером.

Окремо тут варто звернути увагу на неповнолітніх. 100% буде обмеження реклами і дуже ймовірно — 18+, якщо у кадрі буде підліток, який вживає алкоголь чи курить цигарку або вейп. Для дитячого контенту неприпустимими є челенджі з поїдання солодощів або пустощі, повторення яких завдасть шкоди здоров’ю чи навчить поганого.

Агресивний та образливий контент

Контент вважається непридатним для показу реклами, якщо він розпалює ненависть, пропагує дискримінацію, зневажає чи принижує когось. Винятком можуть бути сатиричні або комедійні відео. Однак простої згадки про те, що контент має гумористичний характер, недостатньо, тому таке відео може бути непридатним для показу реклами.

Не варто взагалі вживати слова, які ображають людей за будь-якою з ознак:

  • раса;
  • етнічне походження;
  • громадянство (тут дуже важко, але ви знаєте ризики);
  • віросповідання;
  • обмежені можливості;
  • вік;
  • статус учасника бойових дій;
  • сексуальна орієнтація;
  • гендерна ідентичність;
  • будь-яка інша ознака, пов’язана із системною дискримінацією або маргіналізацією.

Наприклад, жовту монету неодмінно дадуть за слова «хохол», «бандерівець», «кацап» і «москаль». Нещодавно проблеми виникли навіть в автора, який розповідав про трагедію в Хатині у роки Другої світової війни та участь у ній загонів бандерівців.

Це, мабуть, найскладніший пункт для авторів з України, які розповідають про звірства росіян і шукають відповідне слово, яке поки що не вважається в YouTube страшною образою.

Наркотики та пов’язаний із ними контент

Контент вважається непридатним для показу реклами, якщо в ньому пропагується чи демонструється продаж, використання або вживання заборонених наркотичних препаратів, медикаментів, речовин чи інших небезпечних продуктів, обіг яких регулюється законом.

Тут начебто теж усе максимально зрозуміло. Якщо у відео розповідається про те, як прикольно покурити марихуану або як краще вибрати синтетичний наркотик, щоб більше «вставило», а тим паче де його придбати чи як самому зварити, то обмеження монетизації та 18+ гарантовані. Найімовірніше, таке відео буде взагалі видалене з YouTube зі «страйком» — попередженням за порушення правил спільноти.

Контент, пов’язаний із вогнепальною зброєю

Контент вважається непридатним для показу реклами, якщо основний акцент у ньому робиться на продажі, збиранні або неприпустимому використанні справжньої вогнепальної зброї чи її муляжів, а також на зловживанні нею.

Сюди входять відео з використанням зброї в неконтрольованому середовищі, що може завдати шкоди оточенню, погрози зброєю (чи дуже схожим на неї муляжем) іншим людям, відео з інформацією про продаж, виготовлення чи модифікацію зброї.

Суперечливі теми

Суперечливими вважаються теми, які можуть тривожити глядачів — зазвичай вони пов’язані з людськими трагедіями. Це правило стосується навіть роликів лише з коментарями і без натуралістичних зображень.

Тут без монетизації можуть залишитися відео, у яких основний акцент робиться на відразливих деталізованих зображеннях чи описах і висвітлюються суперечливі теми: сексуальне насильство, жорстоке поводження з дітьми чи жінками, педофілія, катування та знущання. Також сюди належать заклики до самогубства чи історії самокалічення або суїциду.

Події делікатного характеру

Йдеться про події, що мають гострі соціальні, культурні або політичні наслідки, як-от стихійне лихо, надзвичайна ситуація у сфері цивільного захисту чи охорони здоров’я, тероризм і пов’язані з ним дії, конфлікт або масові акти насильства.

Такі події можуть викликати у глядачів смуток, а в деяких випадках — бурхливу реакцію чи психоемоційний стрес. Контекст для такого контенту дуже важливий. Наприклад, новини з авторитетних джерел або документальні відео про історичні події можна монетизувати.

Це правило застосовується, навіть якщо відео є лише коментарем або не містить натуралістичних зображень. Так, демонетизують відео зі зневажливими висловлюваннями щодо подій, які мають гострі політичні, соціальні чи культурні наслідки. Наприклад ті, де стверджують, що українці самі винні у нападі росіян.

Сприяння недобросовісній діяльності

Контент, який пропагує або схвалює непорядну поведінку, зокрема порушення меж приватної власності, шахрайство чи хакерські атаки, вчинені самостійно або найманими особами.

До цього типу належить контент, мета якого — навчити глядачів, як отримати несанкціонований доступ до системи, пристрою або ресурсу чи змінити їх зі злими намірами (хакерство, злам програм). Сюди ж входить контент, де показано товари чи послуги, які допомагають вводити в оману або шахраювати (наприклад, послуги з написання курсових робіт чи отримання фальшивої довідки).

***

Звісно, українцям часто дуже важко відповідати всім вимогам платформи й не порушувати правила в умовах війни. Але розуміння того, що саме YouTube сприймає як «нехороший» контент, допоможе зменшити кількість неправильних оцінок під час монетизації, запобігти страйкам та уникнути проблем, які іноді можна розв’язати ціною однієї заблюреної сцени.