Культура

Об’єктив #4: Скрізь Майдан

Культура/Об’єктив #4: Скрізь Майдан
Зберегти
Вигляд

В час, коли розпочався Майдан, режисерка Катерина Горностай саме завершила навчання в школі документального кіно Марини Разбєжкіної в Москві. Повернення додому в епіцентр революційних подій стало основою для стрічки Скрізь Майдан. Про створення фільму, способи показувати Майдан і спогади про буремний рік — в Об’єктиві.

 

Як усе почалось?

 

Дипломний фільм моєї подруги-режисерки з Москви був знятий у Туреччині. Називався він Скрізь Таксім, тому що там Таксім був головною площею, на якій все відбувалося. Це фільм, який ідеально підходив, щоб показати його тут на Майдані.

 

Ми з Аллою (товаришкою-режисеркою з Москви — ред.) вирішили, що його покажемо. І крім того, щоб просто показати цей фільм, ще й записати відеозвернення до людей Майдану, які будуть його дивитися. Я в Москві купила прапор України, ми пішли на Червону площу й записали це привітання. Це була навіть не ідея фільму, це був просто маленький ролик, який вийшов дуже драматургічним.

 

Майдан в кіно

 

Є кілька способів виготовлення таких фільмів. Є, наприклад, фільм Лозниці, який наче картина, величезне панно — там три плани, які ти можеш розглядати. Там нема героя, це просто площа.

 

Є фільм Наш Євромайдан, чорновий монтаж. Це історія-альманах, кожен шматочок — нова історія. Це дає багатосторонність, хоча мені зараз здається, що цей фільм наче один автор знімав.

 

А є історія, яку знімали знайомі з моєї школи. У них був один герой, якого вони проводили через всі події революції, який це все транслював. І от я дуже хотіла так само, я шукала цього героя на Майдані весь цей час. Але я його не знайшла.

 

Озираючись на той рік


Дуже цікаво з цим матеріалом. Я думаю, його можна кожні п’ять років по-різному змонтувати. В цьому цікавість нашої революції: що взагалі цей матеріал лишився, в нас купа архівів і потім люди будуть з цим працювати, що якось встановити, що відбулося й до чого це все призвело.

 

Так вийшло у нас всіх, хто є у цьому фільмі, що весь той рік, що б ти не робив і де б ти не був, Майдан був таким контекстом, в якому ти завжди знаходився. Навіть якщо ти не на самому Майдані. Він завжди був у твоєму житті присутній. Скрізь.

 

Об’єктив — проект про документальне кіно, що поєднує інтерв’ю зі знавцями та творцями фільмів і трансляцію стрічок від Docudays UA.

 

/ Над програмою працювали: Катерина Мізіна, Анна Перепелиця, Анна Московченко

Слідкуйте за Громадське Культура на Facebook


Пов`язані новини