Як працює меблева фабрика? Навіщо компанї впроваджують у себе принципи ощадливого виробництва і взагалі що це за концепція? Як персонал компанії може сприймати нововведення — розповідаємо у Бізнес-плані.

Максиму Рогожину 35 років. За освітою — фінансист. Вадим Харитонову 44 роки. За освітою — інженер. Уже 13 років Максим і Вадим очолюють меблеву компанію «АГТ ПЛЮС». Загалом на українському ринку представлено близько 10 меблевих компаній, які виробляють фасади.

Наразі виробничі площі компанії розташувалися в Києві та селі Небелиця, і в цілому займають більше 2500 квадратних метрів. Складські площі — 2000 квадратів. На підприємстві працює 120 людей. Максимальна вартість обладнання на виробництві компанії становить понад $500 000.

Їхні клієнти — це меблеві та будівельні компанії, дизайнери інтер'єру, архітектори та приватні особи. За рівнем достатку охоплюють  сегменти середній, середній+ та luxury. Протягом місяця компанія має близько 3000 замовлень. Річний оборот підприємства становить більше 3 мільйонів доларів.

Зараз надзавдання підприємства — стати національним товаровиробником.

«Ми використовуємо імпортні комплектуючі. Хотілося б або виробляти свої комплектуючі, або ж співпрацювати з компаніями, які виробляють українське», — розповідає Максим. А далі у планах — вийти з вітчизняною продукцією на міжнародний ринок.

Але перш, ніж втілити у життя цей план, потрібно налагодити всі виробничі процеси. Адже у зв’язку зі зростанням кількості замовлень (втричі з початку 2016), збільшилась тривалість їхнього виконання. Якщо раніше час одного замовлення складав рівно 4 дні, то зараз клієнтам доводиться чекати цілих 12. Щоб переконати постійних клієнтів дочекатися і зберегти їхню лояльність, підприємці вирішили надавати знижки за очікування.

Крім збереження існуючих клієнтів, на висококонкурентному ринку, щоб вижити, компанія повинна постійно залучати нових. Для цього використовує наступні інструменти:

- інтернет-маркетинг;

- участь в меблевих та будівельних виставках;

- тематичні статті в спеціалізованих друкованих виданнях;

- друк власних каталогів і журналів;

- рекомендації клієнтів;

Власне тому довіра клієнтів для співвласників підприємства і є такою важливою. І розробити ряд заходів щодо вирішення проблеми з термінами виробництва треба першочергово. Один з них — скорочення втрат, які призводять до зниження ефективності роботи. Для досягнення цієї мети компанією вже не один рік поспіль використовується японська система ощадливого виробництва.

Засновником концепції «ощадливого виробництва» є Таїті Оно, який створив виробничу систему Toyota в 1950-і роки.

Ощадливе виробництво — концепція управління виробничим підприємством, заснована на постійному прагненні до усунення всіх видів втрат.

«Я приїжджаю сюди кожного місяця. Ми перевіряємо стан робочих місць за системою 5С. Це п'ять кроків, які має зробити підприємство, щоб навести порядок не лише на робочому місці, а й в голові», — розповідає Олександр Янішевський, який уже 20 років займається питаннями розробки, впровадження та аудиту системи менеджменту якості в Україні.

1-й крок — це «сортування» — чіткий поділ речей на потрібні та непотрібні.

2-й крок називається «дотримання порядку». Тобто кожен предмет має бути розташований таким чином, щоб ним було зручно користуватись.

3-й крок — це «утримання в чистоті» або прибирання робочого простору.

4-й крок — «стандартизація» або так зване підтримання порядку.

І 5-й крок — найскладніший! Це «вдосконалення» і дисципліна.

Такі зміни не завжди однаково сприймаються персоналом.

«Нам доводилося мати справу з людьми, коли начальник цеху, коли йому говорили контролювати, як люди прибирають робочі місця, відповідав: а я сюди наймався начальником цеху, а не прибиральником. І цих людей доводиться позбуватися», — розповідає Олександр Янішевський.

Для інших людей нові правила навпаки стали майданчиком для професійного зростання та втілення амбіцій. «Коли ти з людей починаєш щось вимагати, треба щось дати натомість. Але найідеальніший випадок тоді, коли ти разом з командою розробляєш мету, до якої хочеш прийти. І тоді команда сама генерує цю ідею. Тоді коли команда є співавтором цієї ідеї. Тоді немає опору в її впровадженні», — дає пораду бізнес-консультант Світлана Бережна.

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.

Поділитись: