Заробити на економії: майстерня переобладнання авто для ГАЗпального — БІЗНЕС-ПЛАН

Watch on YouTube

Скільки грошей потрібно, щоб відкрити майстерню із установки газобалонного обладнання на автомобілі? Як на цьому заробити і чому ця послуга популярна в Україні? Розповідаємо в Бізнес—плані.

Це Дмитро Синиця, 31 рік. Закінчив Університет харчових технологій і досяг значного успіху в продажах соків та печива. Але, маючи бажання працювати за одного, а отримувати за п'ятьох, Дмитро задумався про власну справу.

Визначитись з антикризовим бізнесом підприємцю допоміг давній друг, який займається установкою газобалонного обладнання (далі — ГБО). Базуючись на його досвіді, Дмитро відкрив свою станцію техобслуговування GAZRIA з таким самим спектром послуг. Сьогодні тут працюють 5 майстрів. Площа павільйону становить 120 квадратних метрів.

GAZRIA

Дата заснування – січень 2015 р.

Кількість персоналу – 5 осіб

Клієнти – власники автомобілів

Достаток клієнтів – середній, середній+

Газ як пальне — втричі дешевший за бензин, що і змушує українців замислюватись про встановлення ГБО на автівку. Середній термін окупності ГБО становить 6 — 12 місяців, залежно від інтенсивності експлуатації автомобіля. А економія на пальному близько 40%. Навіть за умови, що витрата пропан-бутанової суміші на 10% вища, ніж бензину, власник автомобіля з ГБО витратить на газове паливо вдвічі менше. І так на кожних 100 кілометрах заощадить близько 170 гривень.

Розрахунок вартості 100 км пробігу на газові:

13 л (витрата газу) * на 11 грн (ціна за газ) = 143 грн

Різниця:

312 грн (ціна на 100 км пробігу на бензині) — 143 (ціна на 100 км пробігу на газу) = 169 грн

Економія в рік: 169 грн * 365 днів = 61 685 грн

Ціна газобалонного обладнання для клієнта варіюється від 9 до 30 тисяч гривень. У середньому установка ГБО займає 3 — 4 години. А вартість самої установки становить 1400 гривень для 4-х циліндрового двигуна і 2500 гривень для 6-ти.

Основні складові успіху такого бізнесу: правильна локація (спальний район, уздовж дороги, зручний заїзд), кваліфікований техперсонал (починати підбор персоналу варто на початках створення бізнесу) та помітна зовнішня реклама.

Для закупівлі мінімального набору інструментів вам знадобиться близько 35 тисяч гривень.

Щомісячні витрати на утримання такого СТО:

Оренда гаража – 4000 грн.

Оплата комунальних послуг – 1500 грн.

Реклама (банер або вивіска) – 500 грн.

Заробітна плата майстрам – 4500 +3500 = 8000 грн.

Ставка майстра-підкапотника – 4500 грн.

Ставка майстра-баллонника – 3500 грн.

Якщо в Україні з газобалонним обладнанням їздить 1,6 мільйона  автомобілів, то у всій Європі ця цифра досягла тільки 2 млн. Практично третина з них – в Італії, на другому місці – Німеччина. У Чехії на ГБО перейшли 17 тисяч машин. Кількість машин з ГБО в Чехії стабільно збільшується. Ще в 2014-му році в країні було всього 50 газзаправок, сьогодні їх вже в три рази більше.

Газобалонне обладнання автомобіля в Чехії  в середньому коштує від півтори до двох з половиною тисяч доларів. Усереднена вартість 1 літру бензину — 1 долар 45 центів, тоді як 1 літр газу обходиться всього в 56 центів. При витраті пального 10 літрів  на 100 кілометрів і середньому річному пробігу 30 тисяч кілометрів — вже через півтора-два роки можна говорити про окупність установки. Але є й деякі складнощі. Наприклад, заборона на в'їзд машин з ГБО в підвальні гаражі. Тому автівки найчастіше двохпаливні.

А ось на електромобілі економні чехи, на відміну від голландців і норвежців, пересідати не поспішають – дорого. І це при витраті на 1 кілометр менше, ніж один цент. Справа у високій вартості машин – від 25 до 100 тисяч доларів. Ситуація із забрудненням повітря в Чеській республіці з кожним роком погіршується, особливо смог відчувається в Празі. У зв'язку з цим чеська влада виділяє дотації на купівлю екологічно чистих автівок для державних установ і соціальних служб. Вартість дотацій варіюється від 8 до 32 тисяч доларів на екомобіль.

В Україні попит на електромобілі за останній рік зріс у 2,5 раза. Дмитро зізнається, коли автомобілі з електричною підзарядкою почнуть витісняти газ і бензин, він не буде зволікати і перейде на обслуговування цих авто.

«Бізнес-план» — проект Hromadske.ua спільно з Currenttime.tv про реальні історії з життя малого та середнього бізнесу в Україні.