ENRU

Подорож Цукерберга: чи планує керівник Facebook стати політиком

Data?1483537416
Марк Цукерберг Facebook.com

Виконавчий директор Facebook Марк Цукерберг пообіцяв відвідати всі 50 американських штатів до кінця 2017 року. Медіа сприйняли цю заяву як посилення інтересу співзасновника найбільш успішної соціальної мережі світу до політичної діяльності. Громадське з’ясовує, чи планує Цукерберг стати політиком.

Цукерберг назвав обіцянку «особистим викликом»

«Після неспокійного минулого року я відчуваю потребу вийти назовні і більше спілкуватися з людьми – про те, як вони живуть, працюють і що думають про майбутнє», – пояснив 32-річний інтернет-магнат.

Марк Цукерберг, Facebook.com

2017 рік Цукерберг назвав «поворотним моментом в історії». За його словами, десятиліття активного розвитку технологій і глобалізації принесли людству безліч переваг, але водночас вони розділили людей. «Ще ніколи світ не здавався мені більш розділеним, ніж зараз, – визнав співзасновник Facebook. – Тож ми повинні змінити правила гри, щоб вони належним чином працювали для всіх».

«Моя робота полягає в тому, щоб об’єднувати світ і надавати кожній людині право висловлювати свою думку. Цього року я хочу особисто почути всі ці думки», – додав Цукерберг.

До кінця 2017-го Цукерберг обіцяє відвідати всі американські штати, в яких досі не був

Шостий номер у списку найбагатших людей світу заявив, що вже встиг побувати у понад 20 штатах. У 2017-му ж Цукерберг планує відвідати решту – близько 30 окремих територій.

Візити матимуть різні форми: тривалі автомобільні подорожі, виступи в університетах і відвідини регіональних офісів Facebook тощо. Час від часу мільярдер подорожуватиме з дружиною Прісцилою і донькою Макс.

Подружжя Цукерберг із дитиною Макс, Facebook.com

Обіцянку на майбутній рік Цукерберг робить не вперше: раніше він ставив перед собою завдання пробігти за рік 365 миль і вивчити китайську мову, а торік – розробити для управління своїм будинком систему штучного інтелекту.

Американські медіа сприйняли обіцянку Цукерберга як підготовку до початку політичної кар’єри

Цукерберг під час благодійного забігу в Китаї, Facebook.com

Із політикою Цукерберга пов’язують вже не вперше. У квітні 2016 року засновник суспільно-політичного порталу Politico Джим Вандехай закликав виконавчого директора Facebook втрутитися в американські президентські перегони, запропонувавши альтернативу кандидатам від Республіканської і Демократичної партій.

У грудні 2016-го оприлюднені матеріали закритого судового слухання підтвердили, що Цукерберг обговорював з двома членами ради директорів компанії можливість поєднання виконання функцій керівника Facebook із політичною діяльністю.

У 2013 році Цукерберг очолив лобістську групу FWD.us. Метою ініціативи було сприяти реформі міграції і підтримки американських візових програм. Входили до групи переважно керівники медіакомпаній Кремнієвої долини, зацікавлені у залученні до свого бізнесу кадрів з інших країн.

Нещодавно співзасновник Facebook припинив вважати себе атеїстом

25 грудня 2016 року Цукерберг привітав своїх підписників у Facebook із Різдвом і Ханукою. На зауваження одного з користувачів про те, що досі той вважав себе атеїстом, Цукерберг відповів, що переглянув своє ставлення до релігії.

Цукерберг із дружиною на зустрічі з папою Франциском, Facebook.com

«Мене виховували в єврейській родині. Потому я пройшов період, коли ставив усе під сумнів. Але тепер я переконаний, що релігія це дуже важливо», – пояснив Цукерберг.

Релігійність – важлива для політичної системи Сполучених Штатів риса. Досі жоден американський президент не був відкритим атеїстом.

Водночас Цукерберг продовжує благодійну діяльність

Цукерберг із дружиною, Facebook.com

1 грудня 2015 року разом із дружиною він створив організацію Chan Zuckerberg Initiative. На честь народження доньки Макс вони пообіцяли віддати 99% акцій в компанії Facebook на благодійні цілі. Крім того впродовж наступних десяти років подружжя пожертвує 3 мільярди доларів на запобігання і лікування дитячих хвороб.

Цукерберга вже зараз називають людиною, що вплинула на американські вибори

Facebook.com

8 листопада 2016 року Дональд Трамп здобув перемогу на президентських виборах у США.

Частково сенсаційний результат пов’язали з впливом Facebook. У соціальній мережі з майже 2 мільярдами користувачів активно поширювалися фейкові новини; крім того критики звертали увагу на недоліки механізму формування новинної стрічки у сервісі.

Цукерберг заперечив подібні закиди. «З усього контенту Facebook більш ніж 99% є достовірними», – запевнив виконавчий директор компанії. Проте він визнав, що у Фейсбук є певні проблеми з публікацією фейкових новин, і пообіцяв з ними боротися.