Опитування молодих людей віком 15-24 роки з 28 країн Європейського Союзу показало, що 51% європейців, що належать до покоління Z, за останні 12 місяців жодного разу не споживали піратський контент. Попри це, третина вказали, що користуються контентом, розміщеним з порушенням права інтелектуальної власності, регулярно.

Відповідне дослідження оприлюднило Управління інтелектуальної власності Європейського Союзу (EUIPO).

Одним із завдань дослідження було проаналізувати причини, що спонукають молодь споживати крадений контент, а також що може їм завадити це робити.

Основним фактором впливу залишається висока ціна за легальність — це зазначили 56% опитаних. Інші найбільш поширені чинники, що змушують обирати нелегальне - це наявність потрібного контенту лише на піратському ресурсі, відсутність там реєстрації і те, що піратські сайти легко знайти в інтернеті.  

Однак, більшість опитаних вказали, що є важелі впливу, які можуть відвернути їх від піратства. Серед них — можливість споживати легальний контент за більш доступною ціною, вищий ризик покарання, негативний споживацький досвід. Також 20% молодих людей назвали фактором впливу на їхню поведінку краще розуміння шкоди, яку вони чинять, порушуючи права інтелектуальної власності.

Думки молодих українців щодо цього співпадають з європейцями. За даними дослідження Gemius, проведеного у 2019 році за замовленням антипіратської ініціативи «Чисте небо», українці також називають ціну за легальний контент основним критерієм вибору між піратським та легальним контентом. 46% вказали, що при «розумній» вартості вони готові відмовитися від краденого контенту. А 25% зазначили, що інформування користувачів про правила розміщення і користування контентом в інтернеті допоможе в боротьбі з цим злочином.

Нагадаємо, у травні в Україні вперше до суду направили кримінальну справу проти «пірата», який незаконно знімав прем’єрні покази фільмів у кінотеатрах, а потім продавав їх. Порушнику загрожує до двох років позбавлення волі.

Поділитись: