Партнерський матеріал

«Постачальники не були готові до змін — тому я сама їх внесла». Як киянка створила успішний бізнес, що почався з OLX

«Постачальники не були готові до змін — тому я сама їх внесла». Як киянка створила успішний бізнес, що почався з OLX
hromadske

Киянка Юлія Роздольська раніше працювала і в Міністерстві закордонних справ, і в дизайні, і у сфері продажів. Але власний бізнес започаткувала завдяки OLX, підлаштувавшись під нові запити українців.

Сьогодні бізнес Юлії Роздольської — це шоурум та ательє домашнього текстилю в Києві. «DC textile», який, попри складнощі, зміг «народитися» на початку повномасштабної війни в Україні. Підприємиці довелося пройти шлях від пошуку та закупівлі на той час рідкісних тканин до запуску генераторів на морозі, щоб працювати, попри блекаути. Як саме Юлії вдалося побудувати власний бізнес з нуля — читайте у матеріалі hromadske.

Юлія Роздольськаhromadske

«Без сукні можна обійтися, а як спати на некомфортній білизні?» 

Шоурум на Трускавецькій, 8 розділено на два компактні простори — в одному стоїть ліжко для демонстрації текстилю, розкладено комплекти білизни, рушники й халати. В іншому — майстрині, які виготовляють все це і радо показують свої «залаштунки» найбільш допитливим покупцям. Бізнесу Юлії Роздольської вже п’ять років, і починався він з маленьких кроків та простих рішень, як-от акаунт на OLX та продаж комплектів постільної білизни.

За освітою Юлія дипломатка: закінчила факультет міжнародних відносин, після якого потрапила на роботу в Міністерство закордонних справ. Коли почався Майдан, її не влаштував безлад у державній системі, тож Юлія вирішила кардинально змінити діяльність: пішла працювати у велику мережу магазинів заступницею керівника відділу закупівель. Але пропрацювала лише близько року, бо ця робота була далекою від омріяної. Тоді ж Юлія вирішила спробувати себе в дизайні інтер’єрів і завдяки цьому пізніше створила бізнес.

«Дизайн інтер’єрів — це те, що мене наблизило до текстильної справи. Якийсь час я працювала дизайнеркою, але не вистачало стабільності. Я не розуміла, чи буде в мене завтра клієнт, хотілося впевненості. І я вирішила створити інтернет-магазин», — каже підприємиця.

Вибір текстилю для бізнесу був наче «пальцем в небо», але Юлія зізнається, що тканини завжди її «гіпнотизували», на них жінка може дивитися годинами. Ще однією причиною обрати текстиль була власна любов до якісних речей. Підприємицю дуже обурює, коли нова річ уже під час другого прання втрачає свою форму чи колір. Або ж зафарбовує своїм відтінком шкіру власника. Тому Юлія вирішила, що з її постільною білизною такого не має бути.

Юлія Роздольська у власному шоуруміhromadske

«Я — та людина, яка не шукає, де дешевше, а шукає те, чим зможе користуватися тривалий час. Я шукаю річ, яку зможу полюбити. А текстиль — це важлива частина нашого життя. Я навіть у сукнях не проводжу стільки часу, скільки контактую з постільною білизною, рушниками тощо», — пояснює підприємиця.

Тому Юлія на початку знайшла постачальників якісної української білизни, які працювали за системою дропшипінгу (тобто інтернет-магазини знаходять покупців, оформлюють їхнє замовлення й передають його магазину, а той відправляє товари зі свого складу покупцеві).

Перші продажі майбутньої власниці бренду відбулися на OLX. На той момент це було найбільш очевидне рішення, каже дівчина, бо, щоб зробити сайт, знадобилося б кілька місяців. А OLX давав функціонал, завдяки якому можна без зайвих складнощів і витрат продавати продукт.

«Усе почалося з OLX. Там я публікувала фото комплектів, оформлювала замовлення. Не пригадую якихось складнощів чи неприємних моментів у роботі, але я, як і клієнти, боялася натрапити на шахраїв. Тому комісію закладала наперед — брала передплату в розмірі 200-300 грн. Люди купували, отримували комплекти, й ми разом були задоволені», — пригадує Юлія.

Згодом підприємиця все ж запустила окремий сайт для свого бренду, але він став лише однією з платформ для продажів.

Юлія Роздольська, власниця бренду DC textilehromadske

«Ненав’язлива, але важлива допомога» 

Придбавши комерційний пакет розміщення оголошень на OLX, бонусом Юлія отримала ще й менеджерську підтримку свого профілю. Разом із підприємицею всі замовлення та їхню динаміку моніторила менеджерка з боку OLX, що допомогло зробити результат від розміщень кращим. Це відіграло свою роль у створенні брендованого текстилю.

«Головна функція менеджерів — аналізувати зсередини, маючи розширений інтерфейс. Радити, коли краще публікувати оголошення, які рекламні послуги обирати чи які інші категорії товарів вказувати. Я не щодня розмовляю з асистентом, ми можемо не спілкуватися навіть по кілька місяців, допоки не виникне потреба. Тому це ненав’язлива, але важлива допомога», — пояснює Юлія Роздольська.

Аліні Довбаш, менеджерці з розвитку бізнес-клієнтів OLX, бренд Юлії запам’ятався насамперед візуалом — якісними фото, що «продають» товар.

Аліна Довбаш, менеджерка з розвитку бізнес-клієнтів OLX hromadske

«Ми вирішили, що Юлія не буде розміщувати тисячу товарів, бо в одному оголошенні можна скомбінувати 10 позицій, 10 кольорів постільної білизни й просто зорієнтувати клієнта по всій наявності. Водночас ми почали розробляти її бізнес-сторінку: опис компанії, інформацію про себе як про частинку бренду, щоб люди бачили, у кого купують текстиль. Згодом додали ще одну функцію: сайт її магазину додали у бізнес-профіль», — розповідає Аліна.

Дівчина зауважує: для клієнта менеджер — це завжди підтримка і допомога: щодня він може зателефонувати з будь-яким питанням.

«Ми, менеджери, знаємо не лише про ресурси OLX, а й про інші ресурси в інтернеті. Можемо зорієнтувати щодо попиту — наприклад, що зараз найчастіше купують на OLX, яка максимальна кількість відвідувань сайту й коли. Також орієнтуємо, о котрій краще рекламувати свій товар. І якщо клієнт справді максимально використовує інструменти, ми йдемо далі», — пояснює менеджерка Аліна.

Аліна Довбаш в офісі OLX hromadske

«Щоб кожен зміг побачити, як шиють його майбутню улюблену постіль» 

Коли почалася епідемія COVID-19, продажі Юлії зросли — люди зверталися в інтернет-магазини по постільну білизну, щоб не контактувати з продавцями наживо й створити затишок вдома, де вони проводили найбільше часу.

Водночас більшало запитів, до яких ще не були готові центральні постачальники. Наприклад, замість постільної білизни з кольоровими принтами, люди хотіли однотонні комплекти. На прохання клієнтів, Юлія запланувала додати такі в асортимент, однак постачальники відповіли, що не можуть закрити цю потребу. Тому попит довелося задовольняти власноруч і шукати нових постачальників.

«Я ще з дитинства вмію шити. Бабуся навчила, у мене досі є її старенький “Signer” з ножною педаллю, наша сімейна цінність. Тож паралельно з дропом я почала шити однотонні комплекти сама, на запит. І, чесно, я здивувалася, як багато людей є з нестандартними ліжками, ковдрами, чотирма подушками замість “традиційних” двох, і кожна з них має різну форму», — каже Юлія.

Справи пішли вгору. З часом дівчина переїхала у приміщення, де працювала разом з іншими майстринями. Разом шили комплекти. І вже після березня 2022 року, коли росіяни відкрито напали на Україну, вона вирішила, що знову треба щось змінювати. Моніторити новини й просто чекати було морально важко.

«Наприкінці весни 2022 року я відкрила шоурум. Тепер це простір, де ми працюємо у відкритому режимі, а покупець може прийти й побачити, як ми шиємо вироби, може ознайомитись з усіма нашими тканинами, отримати консультації щодо розмірів і на місці зробити замовлення», — пояснює Юлія Роздольська.

Юлія Роздольська зі своїм працівницями у майстерні шоуруму DC textilehromadske

Затишок за комфортні гроші: чому підприємиця не вкладала гроші в інші торговельні майданчики

Юлія Роздольська з самого початку вирішила оминути великі маркетплейси, на яких довелося б платити великі гроші за рекламу. Це своєю чергою вплинуло б на ціну її постільної білизни, оскільки реклама на таких майданчиках завжди дорога.

«Це несправедливо. Чому людина має заплатити за комплект постільної білизни замість трьох тисяч гривень чотири тисячі лише для того, щоб я, як власниця бізнесу, опублікувала свої товари на великих маркетплейсах?» — розповідає Юлія.

За її словами, вибір починати продажі на готовій платформі, а не створювати власний бренд — те свідоме рішення, від якого часто відмовляються початківці. Дехто намагається одразу «зробити ім’я», хоча для початку потрібно щонайменше «набити» руку.

«Коли я почала працювали з OLX, функціонал там розвивався поступово. Так само й у мене був період, коли я лише починала продавати. Тому так вийшло, що мій текстиль “дорослішав” приблизно водночас із пропозиціями для бізнесу», — зауважує киянка.

З усмішкою підприємиця додає: своє робоче місце вона облаштувала меблями, які також знайшла на OLX. У Києві зачинялася мережа магазинів, меблі розпродавали. Як зауважує Юлія, за ринковою ціною вона б мала віддати за них близько 120 тисяч гривень, але вклалася у значно меншу суму.

Підприємиця зізнається: бувало, що виробничі процеси після повномасштабного вторгнення опинялися «на межі». Зокрема, напередодні Нового року, коли вона отримала таку кількість замовлень, що просто «зашивалася», паралельно підливаючи бензин у генератор.

Ведмедик з рушника у шоурумі DC textilehromadske

«Будьте впевнені у своєму товарі й собі та просто почніть продавати» 

Сьогодні інтернет-магазин Юлії знаний як один із найбільших в Україні за колекцією тканин преміумякості. Крім того, у 2023 році виробництво розширили й створили нові лінії: халати, рушники та пледи з піке. Їх виготовляють з нової для українського ринку тканини — текстурованої бавовни (вафельного полотна, яке виварюють за спеціальною технологією, після чого воно стає обʼємним та мʼяким). До цього киянка йшла п’ять довгих років, проте сьогодні має результати.

Аліна, менеджерка Юлії з розвитку профілю на OLX, радить: щоб досягти успіху у продажах, підприємцям слід дослухатися до порад менеджерів. Це допоможе зекономити час і досягти кращих результатів.

«Наш ресурс моніторить найактивніші години відвідування сайту, тому для нас із Юлею було головним правильно увімкнути рекламу, бо це дає збільшення аудиторії щонайменше на 30%. Крім того, щоб на OLX успішно продавати товари, треба розставити пріоритети. Наприклад, заходити з найактуальнішими товарами, які добре продаються. І, звісно, вивчати ресурс і його можливості. Ми маємо багато навчальних матеріалів, які допоможуть уже в перший місяць отримати результат від продажів. Тому не відмовляйтеся від допомоги», — каже менеджерка.

Юлія Роздольська додає: усім, хто хоче працювати у продажах чи створювати власний бізнес, насамперед треба вивчити свою аудиторію. Розуміння того, чого дійсно хочуть люди, продає значно краще, ніж «пустий» іменитий бренд.

«Я часто розмовляю з людьми, які лише планують розпочати свою справу, і в їхній свідомості є якась необхідність у сайті, у великих і серйозних капіталовкладеннях уже на перших етапах. Вони не розуміють, що сайт сам по собі не продає. На сайт треба приводити клієнта, щоб він купив. А щоб сайт був у видачі в пошукових системах, треба вже якийсь час працювати. Тому я завжди раджу зосередитись на розвитку OLX та Instagram», — каже Юлія.

Юлія Роздольська переглядає оголошення на OLX hromadske

Поради для тих, хто починає

Підприємиця наголошує: щоб отримати довіру клієнтів, краще одразу показати їм, що ви працюєте офіційно й сплачуєте податки. Тож на початку продажів варто зареєструвати ФОП і в жодному разі не користуватися персональною карткою.

«Раніше люди не хотіли вводити величезну кількість символів у реквізитах на оплату, проте зараз разом з IBAN-рахунком банк надає й ключ-карту (та сама картка, але найчастіше вона є віртуальною). Замість того, щоб вводити довгі реквізити, клієнт може перерахувати кошти на короткий номер. Або ж існує українська система ПРРО, той самий “Чат-Вох” — програма, яка фіскалізує чеки. Там є класний функціонал: коли вибиваєш чек, програма видає посилання, яке ви можете надіслати клієнту, і він за кілька кліків оплатить товар», — пояснює Юлія Роздольська.

А тим, хто лише планує починати свій бізнес, підприємиця радить створити сторінку в Instagram, але не одразу комерційну. Спершу це має бути лайфстайл-профіль, який збиратиме аудиторію. Якщо ви хочете продавати текстиль, це має бути сторінка, на якій слід публікувати інтер’єри. І коли будете готові до старту продажів, просто почніть публікувати там і свої товари.

«У такий спосіб буде значно ефективніше налаштувати рекламу, бо буде вже сформована аудиторія. А на OLX цього не треба робити — сайт створений саме для старту бізнесу, там усе просто. Головне зробити гарні фото, адекватний текст з описом і почати продавати», — каже вона.


Матеріал опубліковано на правах реклами. 

Над текстом працювали: журналістка Аліна Євич, редакторка Марія Смик, дизайнерка Мирослава Мохнацька, креативна продюсерка Катерина Вишнева.